رضا عباسی: هفت روز اجرا برای «مرگ در پاییز» استاد رادی ناچیز است رضا عباسی نمایش «مرگ در پاییز» را تنها یک هفته روی صحنه برد. او از تعداد روزهای کم اجرا دلخور است و میگوید این نمایش به حق خود نرسید.
محمود فرضی نژاد کارآوا اثرنمایشی است که از دل فرهنگ گیلان بیرون آمده است به گزارش خبرنگار ایرانتئاتر در گیلان؛ محمود فرضینژاد از هنرمندان برجسته نمایشهای آیینی و سنتی ایران، نمایش «کارآوا» را در رشت روی صحنه برد. ...
بهزاد دوگوهرانی هیج میزانسن و دیالوگی در تئاتر بدون دلیل نیست بهزاد دوگوهرانی که کارگردان های باسابقه گیلان است نمایش «چهار صندوق» نوشته بهرام بیضایی را در رشت روی صحنه برد.
مالیخولیا قصه روز جامعه است رضا فتوتخواه کارگردان نمایش «مالیخولیا» که در تئاترشهر رشت روی صحنه خواهد رفت، هنر را موثرترین راه فرهنگسازی میداند که نقش مهمی در در هموار نمودن مسیر تجارت و ...
جواد لاله دوست: «ماندن در وضعیت سقوط» اثری روانشناختانه است جواد لاله دوست نویسنده و کارگردان نمایش «ماندن در وضعیت سقوط» میگوید علاقه بسیار به امر روانشناختی و مسائل روحی روانی انسان باعث نوشتن نمایشنامه ماندن در وضعیت ...
مهرداد محب علیزاده حفظ اصالت شاعرانهی اثر در کنار اجرایی نو مهم ترین چالش من بود به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، چندی پیش نمایش پرنده آبی اثر جاودانه موریس مترلینگ در رشت به روی صحنه رفت ، این اثر که موفق به حضور در جشنواره بین المللی ...
بهرام نوری در تئاتر اشک و لبخند را با هم تجربه میکنیم بهرام نوری کارگردان نمایش «سگ لرزه» معتقد است: قرار است در تئاتر، اشک و لبخند را با هم تجربه کنیم و در همان لحظه که تماشاگر از یک کنش کمدی وار از خنده روده بر میشود ...
مصطفی جعفری: «خالکوب» مظلومیت مردم غزه را به نمایش میگذارد مصطفی جعفری بازیگر نمایش «خالکوب» میگوید ابن اثر نمایشی یک مورد خاص است چرا که تمام تلاشش نشان دادن مظلومیت مردم غزه و از طرف دیگر وقاحت و ظالمیت اسراییل به زبان ...
کارگردان نمایش «در آغوشم آب ،آتش ،خون»: جنگ موضوعی جهان شمول است امیر حامد بر این باور است که نمایش «در آغوشم آب ،آتش ،خون» یک نمایش ضد جنگ است و جنگ هم موضوعی جهان شمول است که همه ما می توانیم با کاراکتر همذاتپنداری کنیم.
هانیه هجرتی نویسنده و کارگردان «جنجالیها» نمایش ما سهم خود را برای بازگرداندن تماشاگر به سالن نمایش پرداخت کرده است هانیه هجرتی نویسنده و کارگردان «جنجالیها» در دو مقطع زمانی به نسبت طولانی از هنر فاصله گرفت ولی باز با اشتیاق به عرصه نمایش بازگشت و بر این باور است که به سهم خودش ...
محمد پور جعفری کارگردان نمایش «مو» هنوز ایستادهایم چون آخرین آینهداران این دوران هستیم محمد پور جعفری با کمترین امکانات، با بیشترین دغدغه، هنوز امیدوار هست. چون تئاتر برای او صرفاً یک حرفه نیست، یک رسالت است. او باور دارد که حتی اگر مخاطب اندک باشد، ...
نگار نادری کارگردان نمایش «پسر کوههای بلند» با بهره از شاهنامه داستان خودم را تعریف کردم نگار نادری کارگردان نمایش «پسر کوههای بلند»، هنرمندی که با توجه به سابقه طولانی در تئاتر گیلان، مخاطب آثار خود را پیدا کرده است، میگوید: از شیوه پارودی بهره بردم ...
سجاد مقصودی کارگردان نمایش «تبار خون»: حس میکنم تئاتر صدای فریاد من است سجاد مقصودی می گوید «تبار خون» بیش از آنکه انتخابی هنری باشد، یک دعوت درونی بود؛ دعوتی برای گفتوگو با گذشته، با میراث تئاتریمان، و با ذهن پرشکوه زندهیاد آتیلا ...
پریسا قاسمی کارگردان نمایش «گنجینه»: پیام ما پاسداشت و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی است پریسا قاسمی کارگردان نمایش «گنجینه» میگوید آرزو داشتم که روزی در شهر خودم رشت، کنسرت نمایش ویژه بانوان در زمینه معرفی آداب و رسوم ایران عزیز برگزار کنم.
کارگردان نمایش «تابلوی قجری»: حال تئاتر رشت خوب نیست امین حسین زاده این شبها، نمایش «تابلوی قجری» را در سالن تئاتر شهر روی صحنه میبرد. او که خود در این اثر بازی هم میکند، از سختی و لذت کار نمایش در رشت میگوید.
مجید کاظم زاده مژدهای: سالنهای رشت فاقد شناسنامه هویتی هستند مجید کاظم زاده مژده ای که چندی پیش نمایش «آگوست در اسیج کانتی» را در رشت روی صحنه داشت معتقد است این روزها تئاتر کار کردن در رشت به امری پرچالش تبدیل شده است.