در حال بارگذاری ...

حضور «حیاط خلوت» گیلان در جشنواره‌ی فتح

به گزارش تئاتر گیلان و به نقل از خبرگزاری مهر، همایون قنواتی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: امسال آثاری از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح رسید که نسبت به سال گذشته که تعداد استان ها ۲۴ استان بوده، شاهد افزایش کمی و کیفی بوده‌ایم که در مجموع از ۱۵ استان آثار پذیرفته شد.

 

وی به معرفی آثار راه یافته به دور رقابت ها پرداخت و گفت: «عروس» از اصفهان، «من باید بروم» از ساری، «در این روزها» از شازند اراک، «سیاحی» از البرز، «جنگ زیر پوستین من و مادرم» از آبادان، «نجواهای پشت دیوار» از دهلران، «نورالدین» از تبریز، «اشک سرخط مشق» از خرمشهر و «خاطراتی که هرگز فراموش نمی‌شد» از مینوشهر آثار برگزیده در بخش میدانی هستند.

 

قنواتی ادامه داد: در بخش صحنه‌ای نیز. «آسمان آبی» از همدان، «صورت چین خورده یک نخل» از خرمشهر، «با من حرف نمیزنی چرا» از تهران، «حاتم» از اهواز، «حیاط خلوت» از رشت ، «عالیه» از آبادان، «شب که می‌زند به آب به شب» از گچساران، «روشان» از خرمشهر، «لبخند بزن هاگ» ازمشهد و «اسد کو» از میناب در بخش صحنه‌ای به دور رقابت ها راه یافتند.

 

وی همچنین از شرکت دو اثر به عنوان کار مهمان در این جشنواره خبر داد.

 

دبیر جشنواره اروند بیستمین جشنواره تئاتر فتح به داوران این دوره از جشنواره اشاره و اظهار کرد: داوران بخش صحنه ای رضا صابری، رحمت امینی، کورش نریمانی و در بخش میدانی محمد فرهنگ، سیروس همتی و سامان خلیلیان هستند.

 

وی  محل نمایش اثار هنری را نیز معرفی و اظهار کرد: اثار هنری در سه تالار خلیج فارس، فانوس و شهرداری خرمشهر به روی صحنه می‌روند و برای نمایش های میدانی با توجه گرمی هوا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در بازار امام رضا، بازار روز، مجتمع تجاری کنزالمال و بلوار ساحلی برای نمایش این آثار پیش‌بینی شده است.

 

قنواتی با با بیان اینکه امسال پیشبینی شده است که داوران تمام آثار را در خرمشهر داوری کنند، بیان کرد: احتمالا پخش دوم در آبادان باشد و برای اکران آثار و داوری آثار در آبادان تصمیمی گرفته نشده است.

 

وی همچنین با یادآور شدن اینکه امسال و برای نخستین بار تمام مراحل اجرایی کار توسط اهالی فرهنگ و هنر منطقه انجام می‌شود، توضیح داد: امسال و برای اولین بار دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر فتح و مقاومت خرمشهر در خرمشهر مستقر شده و تمام عوامل اجرایی، پخش و بازبینی برای نخستین بار از اهالی فرهنگ و هنر منطقه انتخاب شده است.

 

قنواتی اظهار کرد: عوامل بازبینی آثار در بخش صحنه ای حمیدرضا سالاروند، حمید طالبی، عبدالرضا انصاری، سعید آلبوعبادی، رضا محمدی، حسین مطوری و در بخش میدانی عبدالله حلیات، عادل کروشاوی، وحید فقیهی، عبدالارضا سواعدی از شهرستان های خرمشهر، آبادان، اهواز و ماهشهر بودند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تاکید کرد: افرادی که درگروه بازبینی همکاری کردند آثاری در این دور از جشنواره نداشتهاند.

 

وی در ادامه از اعلام فراخوان بیست و یکمین دوره جشنواره ملی تئاتر مقاومت در زمان برگزاری دوره بیستم آن خبر داد و گفت: امسال قرار است همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره مقاومت خرمشهر، فراخوان دوره بیست و یکم نیز داده شود تا فرصت زمانی یک ساله برای برنامه ریزی و برگزاری هرچه بهتر در سال آینده داشته باشیم.




نظرات کاربران