در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان و پیشکسوتان

از «سوکاریس» رونمایی شد

عصر روز دوشنبه نشست خبری تئاتر «سوکاریس» در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت با حضور پیشکسوتان این عرصه برگزار شد. در این مراسم از پوستر نمایش«سوکاریس» رو نمایی شد .

به گزارش تئاتر گیلان ، به نقل از گیل‌خبر؛ کارگردان «سوکاریس» در این نشست اظهار کرد: معتقدم کارگردان نفر اول در تئاتر است و حرف اصلی را می زند . متن«سو کاریس» را عباس عبدالله زاده نوشته است و فرشاد یاری با هنرمندان فعال که از دانش معرفت برخوردار بودند این کار را موازی با اثر دیگرش «۱۲ مرد خشمگین»پیش برده است .

یاری ادامه می‌دهد : این متن را با توجه به جهان ذهنی و بینش شخصی خودم برگزیدم که در حال حاضر چه کاری در خور وضع موجود جامعه است . این نمایشنامه نگاهی است به یک انسان پشیمان؛ انسانی که در طول زندگی به ۴ عنصر اصلی بدهکار است و این ۴ عنصر در قالب ۴ شخصیت به نقش اصلی از جنبه های مختلف اعتقادی و اجتماعی و… برخورد می‌کنند

 

وی با اشاره به اینکه زمان تمرین این نمایش دو ماه بود افزود : «سوکاریس» یک شخصیت در مصر باستان است و نویستده نام شخصیت های داستان را از خدایان و نیمه خدایان مصر و یونان باستان وام گرفته است اما ارتباط مستقیم با آن تاریخ ندارند و تنها از جایگاه فیزیکی شخصیت‌ها استفاده شده است .

 

یاری در بخشی از صحبت هایش با ابراز گله‌مندی گفت : همه هنرمندان این شهر از کوچکترین تا پیشکسوت آنها شایسته احترام هستند و کسی که دانش و تخصص رشته ای ندارد نباید در آن حرفه تدریس کند و جلوی این موارد باید گرفته شود .

این استاد دانشگاه ادامه داد: انحصاری شدن تئاتر در آموزشگاه‌ها به تئاتر رشت لطمه زده است و هنرجویان باید به کارگردان و کار خود متعهد باشند .

 

گفتنی است درصدی از فروش اجرای سوکاریس به کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست تعلق خواهد گرفت .

 

همچنین امیری معاونت کمیته امداد امام خمینی که در این نشست حضور داشت از آمار ۱۱ هزار فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در استان گیلان خبر داد که نسبت به سایر استان ها بیشتر است و خواستار رواج یافتن این حرکت‌های نمادین در آینده شد.

 

سارا مقربی، رویا مرزبان، مهرداد فتحی، محمد شکوری و رسول زنده‌دل به تهیه‌کنندگیِ آرش انتظامی سوکاریس را اجرا خواهند نمود.

 

«سوکاریس» از ۶ تا ۱۵ خرداد در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت به روی صحنه خواهد رفت.




نظرات کاربران