در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد

تئاتر خیابانی به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار و مردمی تبدیل شده است

دکتر فاضلی: حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

به گزارش تئاتر گیلان،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد.

فیروز فاضلی در این باره گفت: امروزه بسیاری از رسانه‌های دشمن با برنامه‌ریزی منسجم در حال تهدید فضایل اخلاقی، دینی و اجتماعی جامعه هستند؛ لذا شایسته است تا هنرمندان خلاق و توانای کشور با ابزار تأثیرگذار هنر و بهره‌مندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی و با مشارکت دلسوزانه و دغدغه‌مند در راستای رشد و تعالی جامعه و ساختن شهری امن، آرام، با نشاط و پویا تلاش کنند.

 

او با بیان این که تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است، ادامه داد: این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور، در ساختن جامعه‌ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری موفق هفت دوره از جشنواره‌ی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره زودتر از قبل صورت پذیرفت تا زمان لازم برای تولید آثار نمایشی با موضوعات مرتبط شهروندی فراهم گردد.

 

فاضلی افزود: شکل اجرایی جشنواره هشتم نیز نسبت به سالهای گذشته کمی تغییر کرده است؛ به این شکل که ابتدا طرح دریافت می‌شود و سپس کارگردان‌ها فایل ضبط شده از کارهایشان را برای داوری نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

 

او با بیان این که فرهنگ‌سازی و آموزش در مقطع کودکی تأثیرگذاری بیشتری دارد، اضافه کرد: نظر به لزوم توجه ویژه به تولید و عرضه‌ی آثار متناسب و ارزشمند نمایشی به ویژه با مضامین شهروندی و آموزشی برای رده سنی کودک و نوجوان؛ این دوره از جشنواره پذیرای نمایش‌های تولید شده در قالب‌های نمایش زنده و عروسکی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه؛ حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد.

 

به گفته‌ی فاضلی؛ موضوعات جشنواره امسال نیز شامل شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، فرهنگ دینی و اسلامی، آگاهی از حقوق شهروندی، آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، امکانات و آسیب‌های فضای مجازی، مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک؛ فرهنگ پهلوانی و رادمردی و شهروند نوجوان، نشاط، باور و مسئولیت پذیری است.

 

وی با بیان این که علاقمندان برای مشاهده‌ی فراخوان جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند، ابراز امیدواری کرد: این دوره از جشنواره به همت هنرمندان، حضور و مشارکت سازنده‌ی شهروندان و حمایت مدیران و مسئولان، محملی برای پیشرفت، عزت، آبادانی و نشاط ایران اسلامی باشد.

 

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مردادماه ٩٦ در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

 

 

متن فرخوان را از ادامه مطلب دانلود کنید

 




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان تئاترخیابانی «هیولای بوگندو» عنوان شد

یک درخواست مهم از هیئت داوران جشنواره تئاتر شهروند
در گفت‌وگو با کارگردان تئاترخیابانی «هیولای بوگندو» عنوان شد

یک درخواست مهم از هیئت داوران جشنواره تئاتر شهروند

یکی از کارگردانان شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند، از ستاد برگزاری و هیئت داوران این رویداد ملی خواست تا با نگاه منصفانه‌ای نسبت به انتخاب آثار برتر اقدام کنند.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره شهروند لاهیجان

پویان عطایی: تئاتر خیابانی، توانایی جذب توریست دارد
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره شهروند لاهیجان

پویان عطایی: تئاتر خیابانی، توانایی جذب توریست دارد

پویان عطایی، کارگردان نمایش «علی سوت بلبلی»، تئاتر خیابانی را یکی از تاثیرگذارترین گونه‌های نمایشی می‌‌داند که توانایی جذب توریست‌های دیگر کشورها را هم دارد.

|

برنامه کامل اجراهای دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند اعلام شد

برنامه کامل اجراهای دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند اعلام شد

شهر لاهیجان، در روزهای بیستم، بیست و یکم و بیست و دوم مهر 1402، میزبان گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند در قالب دو بخش مسابقه و کودک خواهد شد.

|

پیام سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

جشنواره شهروند لاهیجان، ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را ترویج می‌کند
پیام سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

جشنواره شهروند لاهیجان، ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را ترویج می‌کند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را رویدادی دانست که باعث ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه، ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی، مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهرنشینی می‌شود.

|

نظرات کاربران