در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد

تئاتر خیابانی به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار و مردمی تبدیل شده است

دکتر فاضلی: حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

به گزارش تئاتر گیلان،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد.

فیروز فاضلی در این باره گفت: امروزه بسیاری از رسانه‌های دشمن با برنامه‌ریزی منسجم در حال تهدید فضایل اخلاقی، دینی و اجتماعی جامعه هستند؛ لذا شایسته است تا هنرمندان خلاق و توانای کشور با ابزار تأثیرگذار هنر و بهره‌مندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی و با مشارکت دلسوزانه و دغدغه‌مند در راستای رشد و تعالی جامعه و ساختن شهری امن، آرام، با نشاط و پویا تلاش کنند.

 

او با بیان این که تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است، ادامه داد: این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور، در ساختن جامعه‌ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری موفق هفت دوره از جشنواره‌ی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره زودتر از قبل صورت پذیرفت تا زمان لازم برای تولید آثار نمایشی با موضوعات مرتبط شهروندی فراهم گردد.

 

فاضلی افزود: شکل اجرایی جشنواره هشتم نیز نسبت به سالهای گذشته کمی تغییر کرده است؛ به این شکل که ابتدا طرح دریافت می‌شود و سپس کارگردان‌ها فایل ضبط شده از کارهایشان را برای داوری نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

 

او با بیان این که فرهنگ‌سازی و آموزش در مقطع کودکی تأثیرگذاری بیشتری دارد، اضافه کرد: نظر به لزوم توجه ویژه به تولید و عرضه‌ی آثار متناسب و ارزشمند نمایشی به ویژه با مضامین شهروندی و آموزشی برای رده سنی کودک و نوجوان؛ این دوره از جشنواره پذیرای نمایش‌های تولید شده در قالب‌های نمایش زنده و عروسکی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه؛ حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد.

 

به گفته‌ی فاضلی؛ موضوعات جشنواره امسال نیز شامل شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، فرهنگ دینی و اسلامی، آگاهی از حقوق شهروندی، آسیب‌های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، امکانات و آسیب‌های فضای مجازی، مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک؛ فرهنگ پهلوانی و رادمردی و شهروند نوجوان، نشاط، باور و مسئولیت پذیری است.

 

وی با بیان این که علاقمندان برای مشاهده‌ی فراخوان جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند، ابراز امیدواری کرد: این دوره از جشنواره به همت هنرمندان، حضور و مشارکت سازنده‌ی شهروندان و حمایت مدیران و مسئولان، محملی برای پیشرفت، عزت، آبادانی و نشاط ایران اسلامی باشد.

 

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مردادماه ٩٦ در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

 

 

متن فرخوان را از ادامه مطلب دانلود کنید

 




نظرات کاربران