در حال بارگذاری ...

جلسه شورای سیاست گذاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برگزار شد

مدیرکل هنرهای نمایشی: استفاده از هنر برای رسیدن به اهداف از ابزار مناسب است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: نقش این جشنواره در امر فرهنگ سازی بدیهی است.

به گزارش تئاتر گیلان، اولین جلسه شورای سیاست گذاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، روز شنبه 9 اردیبهشت با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سعید اگشته شهردار لاهیجان، محمدرضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، آریا جهانگیری معاون عمرانی فرمانداری، حسین مسافر آستانه، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و برخی از اعضای شورای شهر در لاهیجان برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه محمد رضا قربانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر و جدی جشنواره در لاهیجان، گفت: این اتفاق بسیار خوب فرهنگی و هنری حاصل مدیریت و همت دست اندرکاران جشنواره است. این جشنواره جای ثابت خود را در کنار رویدادهای دیگر ملی باز کرده است. این برنامه توسط  فرهنگ دوستان در شهر نهادینه شده است و اگر اجرا نشود خلا آن احساس خواهد شد.

 

در ادامه فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: بسیار خرسندیم که زاویه دید مسئولان شهری از لحاظ فرهنگی بدین اندازه قوی و بالاست . چیزی که به فرهنگ تبدیل شود یعنی تداوم می یابد. هر چقدر در انجام کاری خرد جمعی دخیل باشد ماحصل آن بهتر خواهد بود. تئاتر یک کار جمعی  است و منوط به گیلان نیست. نقش تئاتر شهروند در فرهنگ سازی بدیهی است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را یک همایش ملی می بیند و با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

 

سعید آگشته شهردار لاهیجان نیز گفت: محتوا و نقاط قوت و ضعف جشنواره باید بررسی گردد. وی پیشنهاد کرد طی جلساتی جشنواره از وجوه مختلف بررسی شود تا مشخص گردد که چقدر به اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم. وی همچنین خواستار پیگیری و کمک دیگر اعضاء جهت بین المللی شدن جشنواره شد.اگشته در ادامه گفت: در هرجایی که هستیم باید درخصوص آموزش قدم برداریم ؛ تئاتر ابزار مناسبی ست برای انتقال پیامهای آموزشی بخصوص برای قشر کودک و نوجوان که امادگی بیشتری برای یادگیری دارند.

 

در ادامه جلسه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: این جشنواره هم اکنون از لحاظ انگیزشی و اهداف برگزاری جایگاه خود را پیدا کرده است. حضور هنرمندان برجسته در حوزه برگزاری بسیار ارزشمند است . حضور مدیران در اتفاقات هنری بمنزله اهمیت جایگاه هنر و هنرمندان است . وی در ادامه افزود: استفاده از هنر برای رسیدن به اهداف از ابزار مناسب است .برگزاری این جشنواره در جلب گردشگر و ایجاد فضای با نشاط بسیار مناسب است. یکی از نقاط قوت جشنواره سال قبل ، پرداختن به بخش تئاتر کودک و نوجوان بود که امسال هم بهتر است با خلاقیت بیشتر به آن پرداخته شود .شفیعی در ادامه افزود: من نیز با بین المللی شدن جشنواره کاملا موافقم .در ضمن نیاز هست برای ارتقاء کیفی کارهای نمایشی ، ورک شاپهایی با حضور هنرمندان برجسته برگزار شود تا آثار از حالت تکراری خارج شود و مرکز هنرهای نمایشی امادگی خود را جهت هرگونه همکاری جهت برگزاری این ورک شاپها اعلام می کند.

 

در ادامه مسافر آستانه از مسئولان تاثیرگذار و هنرمندان بنام تئاتر کشور گفت: برگزاری جشنواره برای یک استان دستاوردهای زیادی دارد . بسیار خرسندم که دراین جشنواره به تمام مسائل مهم جامعه پرداخته می شود. یکی از ارزانترین راههای جلوگیری از مصائب اجتماعی ، ارتقاء فرهنگ و شعور اجتماعی آن جامعه است . دانشگاهها هنوز در جلوگیری از ناهنجاریها جلو نیستند در حالیکه هنر می تواند در دل جامعه رسوخ کند.بررسی کیفیت برگزاری جشنواره نیز باید بررسی شود و بازتاب آن از سوی اقشار مختلف جامعه بررسی گردد چون به برنامه ریزی دوره های بعدی کمک زیادی خواهد کرد.

 

در پایان از سوی مرکز هنرهای نمایشی از تلاشهای بی وقفه سید محمد احمدی فرماندار، فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،سعیدآگشته شهردار،نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر، محمد علی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان در برگزاری جشنواره تئاتر شهروند سال قبل تقدیر شد.




مطالب مرتبط

با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» معرفی شدند
با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» معرفی شدند

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «شهروند» شنبه بیست و دوم مهرماه با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ارشد استان گیلان در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

|

در دومین روز از جشنواره شهروند چه گذشت؟

زیبایی‌های تئاتر در روز بارانی لاهیجان
در دومین روز از جشنواره شهروند چه گذشت؟

زیبایی‌های تئاتر در روز بارانی لاهیجان

دومین روز از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند در حالی برگزار شد که حال و هوای بارانی شهر لاهیجان به عنوان میزبان جشنواره و تنوع آثار نمایشی اجرا شده، شرایط متفاوت وجالب توجهی را برای مخاطبان رقم زده بود.

|

نظرات کاربران