در حال بارگذاری ...

«مائوزر» میهمان رشت شد

«مائوزر» نوشته‌ی هاینر مولر به کارگردانی یاسر رمضانی به صحنه می‌رود .

به گزارش تئاتر گیلان، رمضانی کارگردان نمایش روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: داستان مائوزر مربوط به یک مامور حزب در انقلاب اکتبر 1917 روسیه است که به نوعی دچار یک چالش ذهنی با خود می‌شود.

وی اظهار کرد: «مائوزر» توسط ناصر حسینی مهر ترجمه و توسط خودش در سالن چهارسو اجرا شد.

وی با اشاره به این که اجرای گیلان دومین اجرا از این اثر در کشور است خاطرنشان کرد: حسینی مهر از هنرمندانی است که به حمایت از جوان ها اهمیت می‌دهند و مفتخرم که ایشان برای این اجرا به من اعتماد کردند.

تهیه کنندگی نمایش را یاسین رمضانی به عهده دارد و نیما حسندخت، مصطفی غلامی استادسرایی، داوود شیرزاد، شیرین رضا زاده، میلاد سبحانی، رویا همتی، علی بدری، ساغر تیزرو و سارا فلاح‌سرشت در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

مترجم اثر در مورد این نمایش گفته است : مائوزر از مهمترین و جنجالی‌ترین آثار مولر به حساب می‌آید چون این نمایش بعد از نگارش در سال 1970 امکان اجرا را تا زمان فروپاشی دیوار برلین نداشت.

به گفته وی این نمایشنامه در اوج دوران استالینیسم و شورش‌های خیابانی در برلین و چک نوشته و باعث شهرت هاینر مولر در دنیای درام شد.

یکی از ویژگی های مهم این متن مضمون انتقادی و نقد خشونت و دیکتاتوری دوران استالین است.

همچنین نمایشنامه «مائوزر» شیوه روایت خاصی دارد که باعث شده این اثر نمایشی در کنار نمایشنامه «هملت ماشین» آغازگر جنبش پست مدرنیسم البته در ادبیات دراماتیک باشد.

مائوزر از سی‌ام آذر تا دهم دی ماه در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) از ساعت18:30 اجرا می شود.

بهای بلیت 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است و به هر دانشجو با ارائه کارت دانشجویی 30 درصد تخفیف نیز تعلق می گیرد.




نظرات کاربران