در حال بارگذاری ...

«رقص کاغذ‌پاره‌ها» در رشت

گروه تئاتر مارلیک رشت، «رقص کاغذ‌پاره‌ها» را به صحنه می‌برد.

به گزارش تئاتر گیلان، هومن میر معنوی ، کارگردان اثر درباره سبک و شیوه اجرایی «رقص کاغذ‌پاره‌ها» نوشته‌ی محمد یعقوبی ابراز داشت: این نمایش با اجراهای مختلفی به روی صحنه رفته است و  آقای یعقوبی نیز در سال ۷۷و ۷۸ این نمایش را کار کرده‌اند. اما ما تلاش کرده‌ایم متفاوت‌تر از همه اجرا‌ها در سبک و شیوه اجرا، متن و دکور باشیم. تنها چیزی که ثابت است داستان نمایش است، که در آن مورد هم ما نو آوری داشته ‌ایم. نمایشنامه اپیزودیک هست و هر اپیزود ماجراهایی دارد و ما از آخرین به اولین اپیزود اجرا کردیم .

 وی افزود: کل داستان نمایش رقص کاغذ‌پاره‌ها برگرفته از یک سری اتفاقات اجتماعی است اما با نگرش جدیدی که به وجود آوردیم داستان را در ذهن یک نویسنده گنجاندیم، در واقع موضوع نمایشنامه درباره نویسنده‌ای است که می‌خواهد آخرین نمایشنامه‌اش را بنویسد، او به دل اجتماع ورود پیدا می‌کند و با اتفاق‌هایی روبرو می‌شود که به نوعی بهم مرتبط هستند.: نمایش از چشم نویسنده است و تنها صدای نویسنده را در نمایش می‌شنویم.

دکوری که برای این نمایش در نظر گرفتیم یک دکور سور رئالیستی است به این صورت که نه اتاق است نه خانه و نه دریاچه اما همه اینها را در‌بردارد.

 در این نمایش محمد شکوری، علی علی پور، سارا وحدی، ترمه توحیدی، بهنام گلرنگ، محمود رضایی، عاطفه زکریازاده، افشین سپاسگزار و امیرحسین فلاحایفای نقش می‌کنند.

سپیده تولمینیز طراحی گریم و لباس این تئاتر را به عهده دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: شایسته ملایی(منشی صحنه)، هومن میرمعنوی و مصطفی جعفری(طراح صحنه)، طاهره میرحسینی(مدیر صحنه)، سارا وحدی و افشین سپاسگزار(دستیاران کارگردان)، مجتبی بهبودی(موسیقی)، محسن ناصرانی(نور) و محمد بیجند گودرزی(عکاس)

نمایش «رقص کاغذ پاره‌ها» از ساعت 7 عصر روزهای 3 الی 8 مهرماه در سالن شهید انصاری(وارش) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران