در حال بارگذاری ...
در دیدار با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شد

تقاضای شهردار لاهیجان از هنرمندان؛ طرح معضلات شهری و شهروندی در قالب هنر نمایش

شهردار لاهیجان و دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در آخرین روز از برگزاری اجراهای این رویداد ملی با مدیرکل هنرهای نمایشی دیدار و به تماشای بخشی از اجراها نشست.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، رضا زنده‌دل شهردار لاهیجان و دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند شنبه بیست‌ودوم مهر و در حاشیه آخرین روز از برپایی اجراهای این رویداد با کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

توجه به موضوعات و معضلات شهری و زندگی شهرنشینی، توجه به موضوع دفع زباله و مسائل و مشکلات آن در حوزه مدیریت شهری از دیگر نکاتی بود که شهردار لاهیجان در این دیدار به تشریح آن‌ها پرداخت و از هنرمندان و مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی خواست تا نسبت به تعمیم و گسترش چنین موضوعاتی در اجرای آثار نمایشی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار ضمن قدردانی از شهردار لاهیجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی گیلان و لاهیجان و دیگر مجموعه‌ها برای حمایت حداکثری از این جشنواره از تلاش اداره کل هنرهای نمایشی برای برگزاری هرچه پربارتر جشنواره سراسری تئاتر شهروند در دوره‌های آتی سخن گفت.

او گفت: «طرح معضلات شهری و شهروندی در قالب هنر نمایش به‌ویژه تئاتر خیابانی از مهم‌ترین موضوعات این دوره از جشنواره بود که به‌واسطه حضور باکیفیت هنرمندان و آثار نمایشی دوره درخشانی را برای این جشنواره رقم زدند.»

بوستان بعثت، محوطه بیرونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، محوطه گردشگری «استخر»، بوستان رفتگر، بوستان هنر، بوستان گل‌ها ازجمله اماکنی هستند که در طول برگزاری جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند میزبان گروه‌های شرکت‌کننده در بخش رقابتی و بخش کودک بود.

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» نوزدهم تا بیست‌ودوم مهر سال 1402 با مشارکت اداره‌ کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، شهرداری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه‌های دیگر در شهر لاهیجان در حال برگزاری است.  




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند
گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند

محمدعلی (بهمن) صادق حسنی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای راه ابریشم، بر این باور است که آثار شرکت‌کننده در جشنواره بهتر است تولیداتی نو باشند که پیشتر در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد

|

نظرات کاربران