در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو با کارگردان تئاترخیابانی «هیولای بوگندو» عنوان شد

یک درخواست مهم از هیئت داوران جشنواره تئاتر شهروند

یکی از کارگردانان شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند، از ستاد برگزاری و هیئت داوران این رویداد ملی خواست تا با نگاه منصفانه‌ای نسبت به انتخاب آثار برتر اقدام کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از آنا، مرجان خورسند، با کارگردانی نمایش «هیولای بوگندو» در بخش‌های رقابتی و کودک دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور دارد.

خورسند با قدردانی از دست اندرکاران این رویداد ملی گفت: «این دومین دوره‌‌ای هست که افتخار حضور در جشنواره شهروند لاهیجان را دارم البته در دوره پیش به عنوان عروسک‌گردان حضور داشتم. ضمن قدردانی از زحمات دبیر و بچه‌های با صفای دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان امیدوارم این دوره هم چون دوره‌های پیشین در نهایت صفا و صمیمیت به صورت حرفه‌ای برگزار شود.»

او افزود: «تنها درخواست بنده از این جشنواره، متمرکز بر بخش داوری جشنواره است که امیدوارم به منصفانه‌ترین شکل انجام شود و ما بتوانیم شاهد اختتامیه شیرین و رضایت بخشی از این رویداد ملی باشیم.»

او درباره اهمیت اجرای تئاتر خیابانی گفت: «تئاتر خیابانی با وجود امتیازاتی که نسبت به دیگر شیوه‌های اجرا دارد، سختی‌های خاص خودش را هم دارد. تئاتر خیابانی به واسطه ارتباط تنگاتنگ با تماشاچی‌ها از صمیمیت و نزدیکی بسیار جالبی برخوردار است ولی در رابطه با استفاده از خیلی امکانات که در سالن تئاتر در اختیار صحنه است، بسیار محدودیت دارد و همین موضوع بار آفرینش و نوآوری را به سمت و سوی شیوه اجرا و کارگردانی و بازیگری می‌کشاند که همین شرایط وجه تمایز بزرگ تئاتر خیابانی است؛ شرایطی که در بسیار موارد موجب کم مهری‌های فراوانی هم نسبت به تئاتر صحنه‌ای می‌شود.»

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» نوزدهم تا بیست و دوم مهرماه سال 1402 توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، شهرداری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه‌های دیگر در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

بوستان بعثت، محوطه بیرونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، محوطه گردشگری استخر، بوستان رفتگر، بوستان هنر و بوستان گل‌ها از جمله اماکنی هستند که در طول برگزاری این جشنواره میزبان گروه‌های شرکت کننده در بخش رقابتی و بخش کودک خواهند بود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند
گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند

محمدعلی (بهمن) صادق حسنی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای راه ابریشم، بر این باور است که آثار شرکت‌کننده در جشنواره بهتر است تولیداتی نو باشند که پیشتر در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد

|

نظرات کاربران