در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان رونمایی شد

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان که از ۱۹ تا ۲۲ مهر در این شهرِ گیلان برگزار خواهد شد، با حضور مدیران استان و شهرستان و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان، صبح یکشنبه 9 مهر  1402، با حضور فرهاد براتی (فرماندار لاهیجان)، رضا زنده‌دل (شهردار)، اعضای شورای اسلامی شهر، وحید فلاح‌کهن (مدیر حراست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان)، فاطمه فروتن (سرپرست امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ابراهیم رامین‌فر (رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان)، محمدعلی صادق حسنی (دبیر اجرایی جشنواره) و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و هنرمندان تئأتر لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدعلی صادق‌حسنی، مدیر اجرایی جشنواره، ضمن تشکر از تمامی کسانی که تا به امروز جهت هماهنگی و هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد ملی گام برداشته‌اند، به ارائه گزارشی از چگونگی روند برگزاری جشنواره پرداخت.

پس از آن، رضا زنده‌دل، شهردار و دبیر جشنواره، ضمن اشاره به موقعیت فرهنگی لاهیجان تاکید کرد: «این شهر، یکی از  بهترین گزینه‌ها برای برگزاری چنین رویداد فرهنگی است و برگزاری 11 دوره موفقیت‌آمیز آن نشانی بر این مدعاست.»

او افزود: «امسال تعداد ۱۵۰ اثر از ۲۴ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که شامل دو بخش رقابتی و کودک و نوجوان می‌شود«.

زنده‌دل ادامه داد: «این جشنواره از 19 تا 22 مهر 1402 با 70 نوبت اجرا در نقاط مختلف شهر لاهیجان میزبان مردم خواهد بود.»

در ادامه این نشست، فرهاد براتی، فرماندار لاهیجان، ضمن اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث پویایی تئاتر در شهرستان‌ها می‌شود، گفت: «یکی از افتخارات والای هر منطقه، هویت فرهنگی آن است که به هر زبانی این هویت را می‌توان به نسل جدید انتقال داد و در این بین زبان هنر بهترین و ماندگارترین است.»

فرشید فلاح مجد، سخنگوی شورای اسلامی شهر هم ضمن ابراز خرسندی از اینکه شهر لاهیجان میزبان چنین جشنواره مهمی است، افزود: «تیم مدیریت شهری لاهیجان، آمادگی لازم جهت برگزاری این دوره از جشنواره را دارد.»

در پایان این نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان لاهیجان برگزار شد، مراسم رونمایی از پوستر اجرا شد.

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری رضا زنده‌دل، از 19 الی 22 مهر 1402 در نقاط مختلف سطح شهر لاهیجان، با حضور داوران مطرح کشور برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران