در حال بارگذاری ...
پیام سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

جشنواره شهروند لاهیجان، ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را ترویج می‌کند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را رویدادی دانست که باعث ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه، ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی، مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهرنشینی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، عبدالرضا علی‌پناه، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«خداوند زیباست، زیبایی آفریده و زیبایی را دوست دارد.
تئاتر، هنری فاخر است که با نمایش حقایق زیستن به روی صحنه، نگاهی دیگر از زندگی اجتماعی و فردی را روایت می‌کند و می‌کوشد تماشاگر را برای چگونه بهتر زیستن، به تأمل وادارد.
اثرگذاری تئاتر، در رویکرد مردمی آن است و در صورتی‌که مردم با آن ارتباط برقرار کرده و در پیوند با مردم باشد، می‌تواند به عنوان آیینه‌ حیات جمعی و یک الگو، مطمح نظر قرار گیرد.
در این میان، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که اینک دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند، توانسته با شعار «شهر امن و پویا، جامعه‌ای پرامید و کارا»، ارتقاء ارزش‌های اصیل جامعه و ترویج مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی و مبانی زندگی اجتماعی و اصول شهروندی را با جلب مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها دنبال کند.
معتقدم تئاتر خیابانی، فضایی مناسب برای مشارکت جویی عمومی در فرآیندِ توسعه‌ فرهنگی است و آن هنگام که دغدغه‌هایی همچون نقش شهروندان در عینیت بخشیدن به شعار سال، بهبود کسب و کار، هویت‌سازی ایرانی، تقویت سرمایه انسانی، بالا بردن سطح اعتماد دولت و ملت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ محیط زیست، فضای سبز، اموال عمومی، مدیریت زباله و پسماند و مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی را با آفرینش‌های هنری اهالی تئاتر و در قالب هنر نمایش به مخاطب عرضه می‌کند؛ جلوه‌های زیبایی از تعالی انسانی را متعین می‌سازد.
با اغتنام از فرصت، ضمن قدرشناسی از همکارانم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارج‌گذاری به تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، از همه دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به‌ویژه آقای محمدعلی صادق‌حسنی دبیر دلسوز اجرایی این دوره از جشنواره کمال تشکر و امتنان را دارم.»

دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به دبیری رضا زنده‌دل، 19 تا 22 مهر سال 1402، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، شهرداری لاهیجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه‌های استانی در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند
گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند

محمدعلی (بهمن) صادق حسنی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای راه ابریشم، بر این باور است که آثار شرکت‌کننده در جشنواره بهتر است تولیداتی نو باشند که پیشتر در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد

|

نظرات کاربران