در حال بارگذاری ...
با همت گروه تئاتر معرکه و کارگردانی امیر حامد

«کُلفَت‌ها» در رشت به صحنه می‌آید

نمایش «کُلفَت‌ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی امیر حامد، از شنبه ۱۶ اردیبهشت در تئاتر شهر رشت به صحنه خواهد آمد و به مدت یک هفته، اجرا خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، گروه تئاتر معرکه، نمایش «کُلفَت‌ها» اثر ژان ژنه را به صحنه می‌برد.

امیر حامد، سرپرست گروه تئاتر معرکه و کارگردان «کلفت‌ها» گفت: «این نمایش، زندگی سولانژ و کلر، دو خواهر پیشخدمت را به تصویر می‌کشد که برای مادام کار می‌کنند. تا وقتی که مادام در خانه است، این دو در فرمانبردارترین و مطیع‌ترین حالت ممکن قرار دارند، اما همین‌که مادام پایش را از خانه بیرون می‌گذارد، دو خواهر شروع به بازی و نقش‌آفرینی می‌کنند؛ یک بازی که طی آن یکی از دو خواهر در نقش مادام ظاهر می‌شود و دیگری تمام کینه‌ها و نفرت‌های سرکوب شده خود از مادام را بر سر او خالی می‌کند. آن‌ها در این بازی برای قتل مادام نقشه پردازی می‌کنند و این قضیه برای آن‌ها به یک آیین تبدیل می‌شود که طی آن هم خود را آزار می‌دهند و هم مادام خیالی را تحقیر می‌کنند.»

ساقی اکبری، سارا عارف، فرشته سالاری، مونیکا منصف و مهدا ناصری، بازیگران نمایش «کلفت‌ها» هستند.

سایه‌بازان این نمایش، مانی عاشوریان، دنیا صمیم، همایون اسدی، مصطفی نوبهار، سینا صیقلی، مروارید بلند رفتار، دانیال تلاوتی، مهشید اکبری، عرشیا عمویی، امیرعلی قدیمی، امین اشرفی و صدرا صیقلی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از هادی آذرنگ (مشاور اجرایی)، مهسا حبیبی (مدیر صحنه)، مریم شریفی (منشی صحنه)، ساقی اکبر، دانیال تلاوتی (دستیاران کارگردان)، مریم خسرونیا (موسیقی)، مروارید بلندرفتار (ساخت عروسک)، بیتا فلاحتی، بهار رحیمی (گریم)، علی حامد (طراح صحنه)، مجید سمیعی، محمدرضا مومنی (دستیاران صحنه)، حامد حیدرنژاد (ساخت دکور)، محسن ناصرانی (طراح نور)، سعید علی محمدی و همایون اسدی (اجرای نور)، نیلوفر بحری، نرجس نجفی (طراح لباس)، مریم ندیمی، تینا داوودی (دستیاران لباس)، آزاده زمردی (دوخت لباس)، مونیکا منصف (پوستر و بروشور)، نیلوفر موسوی (ساخت تیزر و مدیر تبلیغات)، مسعود هنربری، نیلوفر موسوی (تدوین)، دنیا صمیم (انیمیشن)، سینا صیقلی (استاپ موشن)، حمید خیراندیش و مصطفی نوبهار (عکاس)، آرش نوربخش ( فیلمبردار)، حمید خیراندیش (مدیر روابط عمومی) و امیرحامد (تهیه‌کننده).

«کلفت‌ها» از شنبه ۱۶ اردیبهشت روی صحنه خواهد رفت و تا جمعه ۲۲ اردیبهشت در تئاتر شهر رشت، اجرا خواهد داشت. علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از سایت هفت‌ساز نسبت به تهیه بلیت نمایش اقدام کنند.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران