در حال بارگذاری ...

جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی «گیلدخت» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی «گیلدخت»، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی «گیلدخت» که با حضور ۹ گروه نمایشی از هفت استان در رشت آغاز شده بود، روز گذشته (پنجشنبه 11 اسفند) با حضور فرماندار رشت، جمعی از مسئولین مدیریت شهری، هنرمندان‌ پیشکسوتان و داوران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

 

امیدوارم به زودی شاهد برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی در شهر رشت باشیم

محمد حسین واثق کارگرنیا در مراسم اختتامیه جشنواره گیل دخت با ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان  به جوانان فرهیخته شهر رشت و با عرض خیر مقدم به هنرمندانی که به منظور شرکت در این جشنواره در شهر رشت حضور پیدا کردند ، اظهار داشت: همه می‌دانیم که زن یکی از با ارزش ترین موجودات خلق شده توسط پروردگار است و یقینا با وجود زنان، حیات جامعه تداوم پیدا کرده است. زنان ایران اسلامی در تمامی دوران دوشادوش مردان در تلاش هستند و در دوران پیروزی انقلاب و پس از آن نیز زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و حتی در دوران کرونا در لباس مقدس کادر درمان ، دوشادوش مردان برای سربلندی کشور و کمک به دیگر همنوعان خود تلاش کرده‌اند و به راستی که جایگاه زنان در حفظ جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از تلاش های برگزار کنندگان جشنواره گیل دخت گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و همچنین هنرمندانی که در جشنواره «گیلدخت» آثار خود را ارائه کرده و به ایفای نقش پرداختند تشکر می کنم و امیدوارم به زودی شاهد برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی در شهر رشت باشیم.

 

در پایان این برنامه و بر اساس آرای هیات داوران، برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند:

موسیقی

هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به غزاله یکتانظر، آهنگساز موسیقی نمایش «آبسوگ» تقدیر کرد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اشکان نیک روش برای نمایش «یه قاچ زندگی» از رشت اهدا شد.

طراحی لباس

در بخش طراحی لباس، ضمن تقدیر از مریم بابایی، طراح لباس نمایش «فرشته های آبادان ۵۹»، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آرش رضایی از تبریز برای طراح لباس نمایش «ابدیت» رسید.

پوستر و بروشور

در بخش پوستر و بروشور نیز فاطمه جان بزرگی طراح پوستر و بروشور نمایش «ابدیت» از تبریز تقدیر شد و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به حسنا بناکار، طراح پوستر و بروشور نمایش «سرخ ترین روز خدا» اهدا شد.

طراحی فضا

در این بخش هیات داوران از آقای آرش رضایی طراح فضای نمایش «ابدیت» از تبریز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کرد و جایزه برگزیده خود را شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مهدی روزبهانی، طراح فضای نمایش «روایت دست» از کرج اهدا کرد.

طرح و ایده

در طرح و ایده، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به علی حسینی نویسنده نمایش «دختر مخترع» از کرج رسید.

هیات داوران، جایزه سوم بخش طرح و ایده، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سید صادق فاضلی نویسنده نمایش «روایت دست» از کرج و جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به آرش رضایی نویسنده نمایش «ابدیت» از تبریز اهدا کرد.

بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مهدی محمدپور بازیگر نمایش «سرخ ترین روز خدا» از رشت اهدا شد.

جایزه سوم بازیگری مرد به علی مجیدپور، بازیگر نمایش «مسیر سبز» و جایزه دوم نیز به آرش رضایی، بازیگر نمایش «ابدیت« اهدا شد.

بازیگری زن

در بخش بازیگری زن، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فروزان حسینی بازیگر نمایش «روایت دست» از کرج اهدا شد.

جایزه دوم بازیگری لوح تقدیر و جایزه نقدی به سامیه معاشرتی بازیگر نمایش «سرخ‌ترین روز خدا» و نازنین صابر بازیگر نمایش «یه قاچ زندگی» از رشت اهدا شد.

جایزه سوم بازیگری زن نیز به مرضیه علیزاده در نمایش «دختر مخترع» اهدا شد.

در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه بازیگران نمایش «فرشته‌های آبان ۵۹»، آریانا عفت طلب در نمایش «سرخ‌ترین روز خدا»، هاجر مهدویان در نمایش «شکوفه‌های پژمرده» و فاطمه زهرا هاشمی بازیگر خردسال نمایش «مسیرسبز» تقدیر شد.

کارگردانی

در بخش کارگردانی، هیات داوران تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به آرش رضایی کارگردان نمایش “ابدیت” از تبریز اهدا کرد.

در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه به سامیه معاشرتی کارگردان نمایش «سرخ‌ترین روز خدا» تقدیر شد.

کارگردانی سوم مشترکاً به مرضیه علیزاده کارگردان نمایش «دختر مخترع» و مهدی صالحیار کارگردان نمایش «مسیر سبز» اهدا شد.

جایزه دوم کارگردانی نیز به فروزان حسینی کارگردان نمایش «روایت» اهدا شد.

 

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت از نهم تا یازدهم اسفند ماه، با موضوع زن و با حضور ۹ گروه نمایشی از هفت استان کشور در رشت آغاز به کار کرده بود.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران