در حال بارگذاری ...

جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت در رشت آغاز شد

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت از امروز "سه شنبه" با موضوع زن با حضور ۹ گروه نمایشی از هفت استان کشور در رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت گفت: ۲۲ اثر از استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان شرقی و گیلان به دبیرخانه اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت ارسال شد که پس از داوری ۹ تئاتر به مرحله پایانی و اجرا راه یافت.

یاسر محجوب اظهار کرد: فراخوان این جشنواره با موضوعاتی اعم از زن و دفاع مقدس، زن و مدافعان حرم، زن و آسیب‌های اجتماعی، زن و تحکیم خانواده، زن و مدافعان سلامت، زن و ارتقای حقوق شهروندی و زن و سرپرست خانوار فراخوان و انجام شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی راه یافته به این جشنواره طی امروز و فردا در پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان شهر رشت اجرا خواهند داشت، افزود: پنجشنبه هفته جاری نیز طی مراسمی گروه‌های برتر معرفی می شوند.

"در مسیر زندگی" به کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز، "ابدیت" به کارگردانی آرش رضایی از تبریز، "دختر مخترع" به کارگردانی مرضیه علیزاده از کرج، "روایت دست" به کارگردانی فروزان حسینی از کرج، "سرخ‌ترین روز خدا" با کارگردانی سامیه معاشرتی از رشت، "یه قاچ زندگی" به کارگردانی مرتضی زحمتکش از رشت، "آبسوگ" به کارگردانی زهرا صدری از رشت، "فرشته‌های آبادان ۵۹" به کارگردانی محسن صابری از تهران و "شکوفه‌های پژمرده" به کارگردانی محمدرضا مهدویان از اردبیل نمایش های راه یافته به این جشنواره هستند.

اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت در نخستین روز از برگزاری و اجرای گروه‌های نمایشی مورد استقبال مردم در پیاده راه فرهنگی رشت قرار گرفت و اجراها با حضور گسترده مردم انجام شد.




نظرات کاربران