در حال بارگذاری ...
با معرفی داوران بخش خیابانی؛

2 گیلانی داوران جشنواره تئاتر فجر شدند

حمید ابراهیمی و بهمن صادق‌حسنی، داوری بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده گرفتند.

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، با معرفی داوران مسابقه بزرگ صحنه‌ای، خیابانی و بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حمید ابراهیمی و بهمن صادق‌حسنی به همراه مسلم قاسمی، ابوالفضل همراه و پژمان شاهوردی، داوری بخش مسابقه نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر فجر را انجام می‌دهند.

حمید ابراهیمی، بازیگر، کارگردان و نویسنده، متولد رشت و دانش‌آموخته کارشناسی اطلاع‌رسانی و کتابداری گرایش هنر است.

وی در عرصه تئاتر بیش از سه دهه فعالیت حرفه‌ای داشته و بیش از آن که بازیگر سینما و تلویزیون باشد، به عنوان یک بازیگر کهنه‌کار در عرصه تئاتر شهرت یافته است. اودر دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانش آموزی در سال ۱۳۶۵، موفق به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد.

4 جلد نمایشنامه با نام های «آوای باد» چاپ انتشارات نمایش ، «سیاریحون»چاپ انتشارات پرسمان و حوزه هنری، «پندارزنده گفتار مرده» چاپ انتشارات نمایش و «ته خط» از او به چاپ رسیده است.

از فعالیت‌های تصویری او می‌توان به عناوینی چون مجموعه صاحبدلان، مثل هیچ‌کس، تا صبح، گاوصندوق، فرات، یه تیکه زمین، هوش سیاه، پیدا و پنهان، در بند اروند، زمانی برای عاشقی، سال‌های ابری، گاهی به پشت سر نگاه کن، در قصه‌ها زندگی می‌کنند، راه و بیراه، حکایت های کمال، گیل‌دخت، آلزایمر، فرزند خاک، ای ایران، دیدن این فیلم جرم است و خروج اشاره کرد.

بهمن صادق حسنی از کارگردانان و بازیگران باسابقه تئاتر کشور است که هم‌اکنون مسئولیت انجمن هنر‌های نمایشی استان گیلان را بر عهده دارد. صادق حسنی علاوه بر حضور مداوم در عرصه تئاتر، حضور فعالی نیز در عرصه سینما و تلویزیون دارد. او در 15 دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر آثاری را در بخش صحنه‌ای و خیابانی در مقام کارگردان به صحنه برده است.

«آفرینش از نوع دیگر»، «عزیز و نگار»، «آبادی هفتم»، «نوروز بل»، «دعای آفتاب» و... تعدادی از آثار اجرا شده به کارگردانی اوست.

در بخش خیابانی، «فدا نشدن» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه، «صداهای خوابیده در خاک» به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان و «هیبت» به کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود در چهل‌و‌یکمین جشنواره فجر حضور دارند.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 25 دی تا 11 بهمن به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران