در حال بارگذاری ...

«شکوه برف» به صحنه می‌رود

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «شکوه برف» به کارگردانی مهرانه به‌نهاد به صحنه می‌رود

محمد پورجعفری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان گفت: تئاتر «شکوه برف» با پرداخت به موضوع زنان تاثیرگذار و مبارز نهضت جنگل به روی صحنه خواهد رفت.
پورجعفری ادامه داد: این نمایش داستان مبارزات بلور، بتول، شاه‌طلا، ننه‌خانوم و صدیقه است که با کورسویی از امید، به دنبال میرزا که برای تجدید قوا برای مبارزه به خلخال رفته بود حرکت می‌کنند تا راه شهید میرزا کوچک جنگلی را ادامه دهند و تنهایش نگذارند.
وی افزود: آنها از طرفی به خاطر شنیدن خبر شکست نهضت جنگل و بریده شدن سر میرزا روحیه خود را از دست داده‌اند و از طرفی با به دنیا آمدن پسرِ صدیقه که اسمش را یونس می‌گذارند امیدوار می‌شوند تا مردی دیگر رهروی عزتمندی ملت ایران باشد.
مسئول واحد هنرهای نمایشی گفت : نام شخصیت‌های اصلی این اثر واقعی است که در تاریخ نهضت جنگل حضور داشتند، اما درام شکل گرفته شده زاییده ذهن نویسنده اثر برای به تصویر کشیدن خفقان‌ها، مشکلات، دردها و ممارست‌های زنان تاثیرگذار نهضت جنگل است.
محمد پورجعفری گفت: رضا عاشوری‌فر نویسنده این اثر می‌باشد و مهرانه به‌نهاد کارگردانی این نمایش را برعهده‌ دارد. هم‌چنین مینا خداخواهان، مریم جهانی، مهرانه به‌نهاد، مبینا سلیمانی، عرفان اقبالی، بهناز رضایی، محمد شعبان‌پور، عقیل قربانی، راستین اکبری، آرمین اکبری و رایین‌ پورتقوی بازیگران این کار نمایشی هستند.

«شکوه برف» 26 الی 30 آذر در تئاتر شهر رشت(مجموعه فرهنگی سردار جنگل سابق) واقع در امین‌الضرب به روی صحنه خواهد رفت. این نخستین نمایشی است که پس از احداث مجدد سالن نمایش سردار جنگل در مکان یادشده اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران