در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی؛

از برگزیدگان جشنواره تئاتر خیابانی «سردار جنگل» تجلیل شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی "سردار جنگل" از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌ المللی شهید میرزا کوچک برگزار و نمایش‌ها ، بازیگران و کارگردانان برگزیده تجلیل شدند .

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، مراسم اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی «سردار جنگل»، شب گذشته ۱۱ آذر ماه 1401 در تالار مرکزی رشت برگزار و نفرات برتر تجلیل شدند.

رضا ثقتی دبیر کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک در این مراسم اظهار داشت: امسال برای کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی تدارک دیده شده بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تئاتر خیابانی را از جمله این برنامه‌های متعدد خواند و عنوان کرد: باور و هدف ما این بوده و هست که هنر تئاتر خیابانی ، گسترده ترین و میدانی ترین هنری است که می تواند اسم و نام میرزا و اهداف او را به بدنه جامعه تزریق کند .

ثقتی با بیان اینکه امسال دبیری جشنواره تئاتر خیابانی "سردار جنگل" را حسین مسافر بر عهده گرفت ادامه داد : داوری این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل هم توسط سه تن از داوران برجسته انجام شد که همگی از شخصیت‌های بزرگ حوزه تئاتر و نمایش محسوب می‌شوند .

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل از ۱۰ استان کشور از جمله گیلان حضور یافتند و آثار خوب و قوی ارائه دادند ، اضافه کرد : این نمایش‌های تئاتر در سه روز پایانی اجلاسیه میرزا در شهرهای رشت و برخی شهرستان‌های دیگر استان اجرا شدند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد : هر کدام از این اجراها برای خود نمایشنامه‌ای داشتند و رسالت میرزا ، مردمی بودن و روح استکبار ستیزی او را ترویج و قیام نهضت جنگل را تبیین کردند .

ثقتی با تاکید بر اینکه ابزار هنر رساترین و‌ ماناترین ابراز برای نزدیک شدن به رسالت‌هایمان در حوزه نهضت جنگل است ، اظهار کرد : امسال دایره فعالیت های بزرگداشت های میرزا از نشست‌ها و جلساتِ صرف ، رخت بر بست و به شکل مردمی و میدانی برگزار شد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: کنگره تئاتر خیابانی سردار جنگل در تقویم اجرایی جشنواره‌ها و رویدادهای استان گیلان ثبت شده و سال آینده هم این رویداد را برای دومین بار برگزار خواهیم کرد.




نظرات کاربران