در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به جشنواره تئاتر شهروند؛

هنرمند زندگی قهرمانان جامعه خود را نقش آفرینی می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند(لاهیجان) پیام داد

به گزارش تئاتر گیلان، در پیام رضا ثقتی آمده است:

در گفتمان فرهنگی دولت، مردم محوری جزو لاینفک امور و پوسته جدا ناشدنی سیاست ها و رویکردهای  پیش روی ماست.در این گفتمان پیشرانی هنرمندان به عنوان یک ظرفیت عظیم و سرمایه اجتماعی در نظر گرفته شده،این یعنی که هنرمند با سیاست گذاری و پشتیبانی دستگاه فرهنگی، تمام امور را؛ خود بدست  می‌گیرد و آن را رهبری می‌کند و در ریل اجرا میگذارد و نتیجه مطلوب را دریافت می‌کند .

حوزه هنر های نمایشی بدون اغراق اصلی ترین بستر پیشرانی هنرمندان است؛ یعنی تئاتر مردم، برخواسته از عزم، اراده، باور و اعتقاد قلبی مردمی که همیشه پای کار کشور عزیز ایران اسلامی ایستاده اند ، در تئاتر مردم محور "صحنه" روایتگر دغدغه های پاک یکایک آحاد جامعه است.

هنرمند، زندگی قهرمانان جامعه خود را نقش آفرینی می‌کند؛ نسبت به رویدادهای خوب سرزمین خود بی تفاوت نیست و تئاتر مردم، تربیت محور است. اعتقادش پرورش روح و اندیشه مخاطبین به سمت و سوی کمال است، تئاتر مردم محور برای بن‌بست های فرهنگی جامعه ایده و راهکار دارد، چتر تئاتر مردمی‌ بر روی همه‌ی اندیشه ها و باور ها سایه گسترانیده، این تئاتر در فکر شکوفا نمودن استعدادها و بارور نمودن اندیشه ها و تعمیق بخشی به فکر های خلاق و پویای جامعه است.

تئاتر مردم با آلام جامعه زندگی می‌کند، با خوشی‌ها و شادی‌های مردم نقش آفرینی می‌کند و به اسطوره‌های سرزمین خود که مردانه‌وار از سرزمین و تمامیت ارضی، فکری، فرهنگی و اجتماعی جانانه ایستاده اند تکیه می‌کند.

در این صورت است که این تئاتر با همه مردم قرابت و همزیستی دارد و مردم نیز آن تئاتر را از خود می‌دانند و براستی ، در اینجاست که این تئاتر همیشه مانا، ماندگار و ابدیست؛ در اینجاست که تاتر همیشه مانا و ماندگار و ابدیست. 

حال در یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، تحقق عالیه تئاتر مردم محور را در بطن جشنواره شاهدیم و هنرمندان نمایش گیلان به پایتختی لاهیجان، تبلور این اراده و این باورند که تاتر برای همه مردم و زبان گویای آحاد جامعه است.

یازدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به دبیری رضا زنده دل شهردار لاهیجان و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تاریخ 31 تیر لغایت 2 مرداد 1401 با بیش از 80 اجرا در هفت نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.




نظرات کاربران