در حال بارگذاری ...

اجرای شاهنامه خوانی و نقالی در ساحل رودسر

خردسرای فردوسی گیلان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر و شهرداری این شهر ، شاهنامه خوانی و نقالی ساحلی برگزار کرد.

به گزارش تئاتر گیلان، دکتر زهرا روحی فر مسئول خردسرای فردوسی گیلان با اعلام این خبر افزود : با اخذ مجوز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری رودسر ، شاهنامه خوانی و نقالی ساحلی ، عصر جمعه سوم تیر 1401 در ساحل رودسر برگزار شد.

وی گفت : در این برنامه که با حضور شاهنامه خوانان و نقالان برتر استان های گیلان و مازندران اجرا شد ، شاهنامه خوانان به اجرای نقالی و شاهنامه خوانی پرداختند.

مسئول خردسرای فردوسی گیلان ادامه داد : این برنامه سترگ که بعد از برنامه شاهنامه خوانی و نقالی پیاده راه فرهنگی رشت که به همت اعضای خردسرای فردوسی گیلان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهردار رشت برگزار شده بود ، دومین برنامه خردسرا بود که در دو ماه اخیر در سطح شهر و ساحل دریا اجرا شد که با استقبال اهالی فرهنگ و ادب قرار گرفت.

وی ادامه داد : در این برنامه که با مجری گری خانم آقایی از مجریان توانمند صداسیما برگزار شد، نیلوفر متجدد - آیسا سادات گرفمی - تارا رمضانی مهر - کیان تقوایی - آناهید رمضانی و غزل محتشم سیفی به اجرای برنامه پرداختند.

دکتر روحی فر ، ترویج شاهنامه خوانی میان کودکان و نوجوانان - آشنایی با آثار کهن و فاخر ادبی - آشنایی فرزندان با رسم آیین پهلوانی و جوانمردی و ارزشهای والای آن و زنده نگه داشتن هنر نقالی و همچنین آشنایی با اساطیر ایرانی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان نمود.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران