در حال بارگذاری ...
همزمان با افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر

از هنرمند پیشکسوت گیلان تجلیل می‌شود

در افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از «محمد علی صادق حسنی» تجلیل بعمل می‌آید.

تئاتر گیلان/ محمد علی صادق حسنی یکی از پنج هنرمند پیشکسوتی است که بخاطر سال‌ها تلاش خالصانه برای هنر تئاتر در آیین افتتاحیه  چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در شهر یزد از وی تجلیل به عمل ‌خواهد آمد.

محمدعلی صادق‌حسنی، متولد ۱۳۴۱ اهل لاهیجان و پیشکسوت هنر‌های نمایشی استان گیلان است. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از سال ۱۳۷۲ به عنوان رییس انجمن هنر‌های نمایشی این استان فعالیت می‌کند نمایشهای زیادی را نویسندگی و کارگردانی کرده و جوایز متعددی را دریافت نموده است و در ۱۵ دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر آثاری را در بخش صحنه‌ای و خیابانی در مقام کارگردان روی صحنه برده است. «آفرینش از نوع دیگر»، «عزیز و‌نگار»، «آبادی هفتم»، «نوروز بل»، «دعای آفتاب» و... نام تعدادی از آثار اجرا شده به کارگردانی اوست.  

وی علاوه بر سالهای متمادی فعالیت در عرصه تئاتر ، به شکل مجدانه در راه پیگیری و رفع مشکلات این حوزه و حمایت از هنرمندان گامهای موثری برداشته است.

علیرضا انصاف‌جو، محمدرضا شجریان، محمدعلی لطفی‌مقدم و کاظم هژیرآزاد دیگر هنرمندانی هستند که قرار است در این آیین از آنان تجلیل به عمل آید.

مراسم بزرگداشت این هنرمندان همزمان با افتتاحیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در شهر یزد برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن1400 به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود .




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند
گفت‌وگو با محمدعلی صادق حسنی داور بخش خیابانی راه ابریشم

هنرمندان تئاتر خیابانی دست به تولیدات تازه بزنند

محمدعلی (بهمن) صادق حسنی داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای راه ابریشم، بر این باور است که آثار شرکت‌کننده در جشنواره بهتر است تولیداتی نو باشند که پیشتر در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد

|

نظرات کاربران