در حال بارگذاری ...

آغاز جشنواره «حدیث باران» در گیلان

اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «حدیث باران» فردا کار خود را به میزبانی بندرانزلی آغاز می‌کند.

تئاتر گیلان/ فرهاد رحمان زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی با اشاره به آغاز این جشنواره اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی در بندر انزلی با عنوان «حدیث باران» به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی گفت: رویداد فرهنگی و مذهبی «حدیث باران» امسال به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و به همت شهرداری و شورای شهر بندرانزلی همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برنامه‌ریزی شد و علاوه بر ویژه برنامه سالروز شهادت سردار سلیمانی که در قالب بخش اصلی رویداد حدیث باران برگزار شد سه بخش جنبی(نامه‌ای به سردار، نقاشی و تئاتر خیابانی) نیز در این رویداد پیش‌بینی شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی با اشاره به اختصاص بخشی از جشنواره به تئاتر کودک، گفت: ستاد برگزاری جشنواره بخش تئاتر کودک را با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق در تربیت نسل آینده و پرورش فرزندان در نظر گرفته که در این بخش دبیرخانه جشنواره نمایش‌های تولید شده متقاضیان را به صورت نسخه تصویری دریافت می‌کند.

فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی که محورهای آن بر اساس موضوعات مذهبی و دفاع مقدس، مقاومت مدافعین‌حرم، سرباز وطن، ایثار و شهادت بود، چندی پیش منتشر شد.

حامد سمیعی، مسئول سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرانزلی نیز در نشست خبری عوامل اجرایی اولین جشنواره «حدیث باران» بیان کرد: حدیث باران اولین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی است که به صورت استانی برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و با توجه به شرایط جوی، فردا جمعه اول بهمن ماه آغاز این جشنواره است.

وی با بیان اینکه اجرای آثار راه یافته به جشنواره از ساعت ۱۰ صبح در محل سکوی قهرمانان بندر انزلی آغاز خواهد شد، گفت: همه اجراهای فردا در سکوی قهرمانان بندر انزلی برگزار و داوری خواهد شد.آثار راه یافته به این بخش همچنین روز شنبه ۲ بهمن ماه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پل غازیان و بلوار انزلی برای عموم برگزار می گردد.
«موج نامه» به کارگردانی محمد فرح بخش از بندرانزلی، «چهره یار» به کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود، «تندیس عشق» به کارگردانی هومن میر معنوی از رشت، «زندگی با هم یا زندگی بدون هم» به کارگردانی ریحانه حسین زاده از رشت، «از بندر تا قصر از قصر تا بندر» به کارگردانی سعید ذبیحی از بندرانزلی، «گم شدن برای حقیقت» به کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه، «بازی نامه» به کارگردانی بهمن جهان طلب از بندرانزلی، «خمپاره‌ها چشم دارند» به کارگردانی ساحل احمد دوست از لاهیجان در بخش مسابقه و «تن‌های تنها» به عنوان اثر مهمان به کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران، آثار راه یافته به این جشنواره هستند.
داوری آثار این جشنواره بر عهده آقایان علی اصغر کهن قنبریان، محمود فرضی نژاد و محمد علی صادق حسنی می‌باشد.

این مسئول فرهنگی گفت: قرار بود جشنواره در روزهای ۱۹ و ۱۸ دی ماه سال‌جاری برگزار شود که به دلیل تداخل برنامه‌های برخی از مهمانان قرار بر این شد تاریخ برنامه به موعد مناسب دیگری موکول شود.

 شنبه دوم بهمن‌ماه ساعت ۱۸ اختتامیه جشنواره در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران