در حال بارگذاری ...

موفقیت «کربلای آب» در جشنواره تئاتر سردار آسمانی

نمایش خیابانی «کربلای آب» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد.

تئاتر گیلان/ آیین اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی صبح روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه در تالار فرهنگیان کرمان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در ابتدای این مراسم سیدوحید فخر موسوی دبیر جشنواره تئاتر سردار آسمانی ضمن ارائه گزارشی از این جشنواره بیان کرد: امیدواریم این جشنواره قوام و مسیر خود را پیدا کند و در همین مسیر ادامه دهد.

 در ادامه محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت ارشاد، در این مراسم گفت : اگر کسی برای سردار سلیمانی قدمی برمی‌دارد برای این کار دعوت شده است و ما الآن باید به خود ببالیم البته که ما کمترین کار را برای این بزرگوار انجام دادیم.

در ادامه مراسم اختتامیه، از 15 اثر در بخش تئاتر خیابانی، 10 اثر در بخش نمایش‌نامه نویسی و 7 اثر در بخش رادیو نمایش به‌عنوان آثار برگزیده تقدیر به عمل آمد.

با اعلام برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی، «سولماز محمدی » از گیلان بخاطر بازی در تئاتر خیابانی «کربلای آب» توانست مقام دوم بازیگری زن این جشنواره را به خود اختصاص دهد. همچنین این تئاتر با بازی «علی بیداوسی» کاندیدای بهترین بازیگر مرد نیز انتخاب شد.

«کربلای آب» با موضوع غواصان شهید که توانست با موفقیت به جشنواره تئاتر فجر راه یابد، روایتی است از ازدواج تا شهادت شهید غواص گیلانی که مادر این شهید یک روز قبل از اعلام تفحض پیکر این شهدا، پس از ۳۰ سال چشم انتطاری به دیار باقی شتافت.

کربلای آب به نویسندگی و کارگردانی «علی بیداوسی» کاری مشترک از گروه تئاتر دانش لاهیجان و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر است.

 

سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی از ۱۷ تا ۲۱ دی‌ماه به میزبانی کرمان در سه بخش رقابتی مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش خیابانی و رادیوتئاتر برگزار شد.




نظرات کاربران