در حال بارگذاری ...

برگزیدگان مرحله استانی جشنواره ملی «فانوس» معرفی شدند

مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از معرفی برگزیدگان دو جشنواره استانی فانوس و تئاتر سنگر خبر داد و گفت: از هشت هنرمند فعال در حوزه دفاع مقدس استان تجلیل شد.

تئاتر گیلان/ به گزارش دریافتی تئاتر گیلان از ایکنا، اسماعیل محمدپور، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس در استان گیلان اظهار کرد: در جشنواره ملی «فانوس» تعداد ۱۰نفر به‌عنوان برگزیدگان مرحله استانی انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، برگزیدگان بخش‌های نمایشی این جشنواره عبارتند از: بهرام نوری در بخش نمایش رادیویی، مهرانه به نهاد در بخش تئاتر خیابانی، مجید کاظم‌زاده در بخش تئاتر صحنه ای، ابوذر آستانی در بخش نمایشنامه‌نویسی بودند.

از مریم گودرزی نیز در بخش نمایشنامه‌نویسی تقدیر بعمل آمد.

نمایش های «گسست» به کارگردانی امین خلیق معینی، «شبیه سهراب» به کارگردانی سعید ترکاشوند و «مبهوت» به کارگردانی محمدمهدی حسن زاده از تولیدات مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی ارتش بود که از «چفیه» به کارگردانی رضا باباپور از یگان ویژه ناجا نیز از در دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر تقدیر بعمل آمد.

مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از راهیابی دو نمایش «گسست» و «چفیه» به مرحله منطقه ای جشنواره تئاتر سنگر به میزبانی استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: برگزیدگان مرحله منطقه ای به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

وی در پایان از تقدیر هشت هنرمند فعال دفاع مقدس استان گیلان خبر داد و گفت: محمد رسائلی در بخش نمایش و کارگردانی، سلمان اسماعیل زاده در بخش کارگردانی تئاتر، به‌عنوان هنرمندان گیلانی که بیشترین فعالیت را در حوزه تئاتر دفاع مقدس داشتند، قدردانی به عمل آمد.

اختتامیه جشنواره ملی فانوس که با محوریت تولیدات هنری دفاع مقدس است، ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در مشهد مقدس برگزار می شود.




نظرات کاربران