در حال بارگذاری ...

مریوان میزبان «چهارشنبه خاتون» شد

«چهارشنبه خاتون» در جشنواره مریوان خودنمایی می‌کند

به گزارش تئاتر گیلان، نمایش خیابانی «چهارشنبه خاتون» اثر مشترک انجمن نمایش شهرستان های رودسر و لاهیجان، مجوز حضور در بخش آئینی و سنتی پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را اخذ نمود.

این نمایش که براساس طرح نوشتی از نگار نادری و به کارگردانی آرزو علی پور است، روایتگر داستان فرشته آرزوهاست که در شب چهارشنبه‌سوری از چاه خارج شده و روستائیان را به آرزوهایشان می‌رساندف چهارشنبه خاتون برگرفته از آئین کهن و باور مردم گیلان است که آن را نماد خیر و برکت و باروری می‌دانند.

اکرم مهدوی، نجمه محرابی، مینا حقانی، سینا ایمانی، آیدا ربیعی و امیر امینی بازیگران و همچنین فاطمه جعفر پور، مائده میرموئد، مریم عاشوری و آوا معصوم زاده بازی سازان این اثر هستند.

امیر امینی علاوه بر بازی در این نمایش، به عنوان طراح حرکت، فضا و لباس و مشاور کارگردان این نمایش همکاری دارد.

ساخت و تنظیم موسیقی نمایش را نوید لاهیجی و پخش آن را طاها سراجی عهده‌دار بوده و سامره عاشوری نیز به عنوان دستیار کارگردان و همچنین مظاهر رمضان پور به عنوان عکاس و فیلمبردار از دیگر عوامل «چهارشنبه خاتون» هستند.

پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از پنجم تا دهم آبان ماه ۱۴۰۰ با رقابت گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر کشور درشهر زیبای مریوان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران