در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته جهانی دراماتراپی؛

ویزه برنامه «انعکاس من در آینه» در لاهیجان برگزار شد

به مناسبت هفته جهانی دراماتراپی ویژه برنامه ای با عنوان " انعکاس من در آینه "در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش تئاتر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ مرکز انجمن نمایش درمانی استان گیلان با همکاری آموزشگاه سودای هنر به مناسبت هفته جهانی دراماتراپی ( نمایش درمانی) ویژه برنامه ای با عنوان " انعکاس من در آینه " را در روز شنبه اول آبان 1400 در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار کرد.

در ابتدا یک اپیزود نمایشی توسط ونوس ابراهیمی ا زهنرمندان جوان عرصه تئاتر آموزشگاه بازیگری سودای هنر با موضوع اجتماعی و زندگی زناشویی اجرا شد . در این قطعه کوتاه نمایشی زنی که به بیماری ام اس مبتلا است تصمیم می گیرد از همسر خود جدا شود و ...

در ادامه مریم رحیمی دراماتراپیست ، روانشناس و مسئول برگزاری کارگاه از حضار خواست تا در خصوص میزان ارتباط شان با شخصیت اصلی داستان نظرات خود را بیان کنند که تعداد کثیری از حضار مشارکت کردند و در پایان رحیمی داستان را از وجوه مختلف روانشناسی مورد تحلیل قرار داد.

در این کارگاه به مدد تکنیک های مختلف دراماتراپی در راه رفع مسئله و آگاهی‌بخشی مطالبی ارائه گردید.شیوه کارگاه بدین صورت است که ابتدا مسئله گشایی انجام می‌شود تا مراجعان با راهکارهای جدید مواجه شده و مسائل خود را دریابند .

نمایش درمانی یا دراماتراپی نوعی از درمان غیر دارویی است که از طریق بازی محور و گروهی انجام می شود.

مریم رحیمی دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی ،رییس انجمن دراماتراپی گیلان و عضو رسمی انجمن بین المللی دراماتراپی ایران (Dtci)، دراماتراپیست و هنردرمانگر می باشد که تاکنون کارگاههای آموزشی متعددی با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان در این شهرستان برگزار کرده است.




نظرات کاربران