در حال بارگذاری ...

2 اثر از نویسنده‌ی گیلانی به فجر معرفی شد

تئاتر گیلان/ «پلی از جنس شیشه» و «تکرار پاییز» به نویسندگی نگار نادری، از نویسندگان مطرح استان گیلان به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

«پلی از جنس شیشه» درد  زنانی است که در جامعه سنتی به علت کلیشه های جنسیتی از شاکی به متهم تبدیل می شوند.این نمایشنامه در سال ٨٦ نوشته شده و از نمایشنامه های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بوده که توسط انتشارات نمایش به چاپ رسیده است. این نمایش که امسال برگزیده‌ی جشنواره استانی گیلان شد، پیش از این نیاز بارها در استان‌های مختلف اجرا شد.

«تکرار پاییز» نیز که از جشنواره استانی تئاتر قزوین برای انتخاب و شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی شد، در مورد سه نسل از زنان است که خواستار حضور در اجتماع و فعالیت‏های هنری هستند. هر کدام از این زنان که در قالب مادر بزرگ، مادر و دختر دیده می‏شوند به علت مشکلات پیش آمده و ناهنجاریها، آسیب‏های روحی و روانی زیادی بر نسل بعد ایجاد می‏کنند تا جایی که شخصیت دختر «لیلا» که یک نمایشنامه نویس است دچار بیماری شیزوفرنی شده و مادر خود را به صورت یک دوست نامرئی که فقط خودش توانایی دیدن و صحبت کردن با او را دارد تجسم می‌‏کند.

 

نگار نادری از هنرمندان با سابقه و فعال گیلان است و هم‌اکنون ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان را برعهده دارد. از نگار نادر تاکنون مجموعه آثار نمایشی وی شامل 7 نمایشنامه توسط نشر ایلیا منتشر شد که یکی از این دو مجموعه مشتمل بر 3 نمایشنامه با نام های «عاشق شدن به وقت تردید»، «بوی باروت، مرگ پرنده» و «تکرار پاییز» برای مقطع سنی بزرگسالان و مجموعه دیگر شامل 4 نمایشنامه با نام های «خواستن، توانستن است»، «آرزوی قشنگ رعنا»، «به دنبال دوستی زیبا»و «تی تی» برای مقطع سنی کودکان می باشد.

از دیگر آثار نادری می‌توان به «رویای بودن»، «دخونکا»، «نخل های کوفه هم شاعرند»، «یک جرعه آب» و «باد رویاهایت را می برد» نام برد.




نظرات کاربران