در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تئاتر، انفجار خلاقیت و نبوغ در لحظه است

پیشکسوتان، تاریخ سرزمینمان هستند و پاسداشت مفاخر در استان به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

به گزارش تئاتر گیلان، فیروز فاضلی شامگاه چهارشنبه (26 آذر) در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر و سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان - بزرگداشت استاد «حبیب پورسیفی» پیشکسوت تئاتر استان - که در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه پیشکسوتان تاریخ سرزمینمان هستند و پاسداشت مفاخر در استان به مطالبه عمومی تبدیل شده است، اظهار کرد: انسان‌ها تلاش می‌کنند تا مانا باشند و استاد پورسیفی به دو بال گذشت و ادب مزین است که به‌واسطه منش یگانه‌شان در قلب و اندیشه هنرمندان و مردمان این سرزمین ماندگار شده است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از واژه «استاد» برای ایشان همواره به‌کار برده شده که نشان‌دهنده جایگاه این استاد است، گفت: جوانان و هنرمندان گیلانی باید از چنین استادانی الگوبرداری کنند؛ به تعبیری باید خاک صحنه بخورند تا به این درجه برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ارسال 24 طرح به سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان اشاره و با بیان اینکه بعد از داوری‌ها هشت اثر به مرحله نهایی رسیده است، ادامه داد: از آثار برگزیده در این مراسم تقدیر خواهد شد.

فاضلی افزود: 21 اثر نیز برای حضور در سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان اعلام آمادگی کردند که 9 اثر برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شده و طی سه روز به‌روی صحنه رفت.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دو جشنواره با توجه به سختی‌های فراوان ایام کرونا، گفت: از هیئت بازبین و داوران نهایی نیز قدردانی می‌کنیم که چراغ تئاتر ما را روشن نگه داشتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره استانی تئاتر گیلان با بیان اینکه تئاتر یعنی انفجار خلاقیت در لحظه، اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، شاهد نبوغ و خلاقیت بیشتری از هنرمندان بودیم و دیگر از ویژگی‌های جشنواره امسال، نمایش آنلاین با توجه به عدم حضور تماشاگران بود که قطعاً این نیز تجربه خوبی برای برگزار کنندگان این جشنواره محسوب می‌شود.

 فاضلی در پایان با اشاره به اینکه تئاتر و موسیقی با دم و نفس لحظه به لحظه هنرمندان زنده است و تداوم پیدا می‌کند، اذعان کرد:‌ گروه‌های تئاتری که در این جشنواره حضور داشتند، با توجه به شرایط کرونایی، تمرین‌های سخت و دشواری را حتی در منازل انجام دادند که جای تقدیر دارد و همه از دیدگاه ما برگزیده هستند.




مطالب مرتبط

با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» معرفی شدند
با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» معرفی شدند

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «شهروند» شنبه بیست و دوم مهرماه با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ارشد استان گیلان در سالن حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

|

نظرات کاربران