در حال بارگذاری ...
با پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان آغاز شد

تئاتر گیلان/ سی‌و‌دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با پیام دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آغاز به‌کار کرد.

 

در پیام رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره استانی تئاتر گیلان آمده است: «آدمی قابلیت تطبیق با شرایط را در نهاد خود دارد و بدین سبب است که از میان قرن‌های متمادی و جنگ‌های جهانی و بلایای طبیعی و غیرطبیعی گذر کرده است و به سمت سرانجام پیش می‌رود. هنرمند خلاق است و پیشرو و همواره راهی می‌جوید تا یا نگاه را به سمتی بکشاند که از دیدهها دور مانده است و یا به زبان طنز از شدت سختی‌ها بکاهد و آن مشقت را به هیچ انگارد که خیالی بیش ننماید و در طلوع صبحی دیگر هیچ از آن نماند. سپاس پروردگار را که یک بار دیگر خدمتگزاری مردم نصیبمان شد تا با سی و دومین جشنواره تئاتر استان گیلان در خدمت هنرمندان و مردم عزیز باشیم.امید آنکه که در این پاییز دل انگیز دلها همیشه بهاری بماند.»

 

جشنواره تئاتر استان گیلان تلاقی واقعیت و مجاز است

سید امیر مصباح، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در پیامی گفت: «هنر نمایش هنری است جمعی، برخلاف برخی هنرها که هنرمند به‌تنهایی می‌تواند هنرش را بنمایاند. تئاتر محصول یک جمع است که بیشترین تطبیق را با زندگی دارد و به همین سبب است که فرهیخته است و اندیشمند و همیشه راهی می‌یابد تا با غلبه بر تمامی مشکلات به میان زندگی مردم بازگردد. تئاتر آئینه‌ی جامعه‌ای است که در آن رشد می‌کند. تئاتر تاریخ مردمی است که به دست پادشاهان نتوشته نمی‌شود، بلکه بدست هنرمندان نوشته می‌شود، و در این شرایط که آدمی تنها شده است و در دنیای مجازی تنها مانده است، به کمک دنیای مجازی راهی به‌دنیای واقعی شما می‌جوید. سی و دومین جشنواره تئاتر استان گیلان تلاقی واقعیت و مجاز است برای پیدا کردن حقیقت در کنج صحنه‌ای خاموش.»

 

سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان از 24 لغایت 26 آذرماه 1399 با اجرای 9 اثر نمایشی (روزانه سه اجرا) در دو نوبت صبح و عصر و بدون حضور تماشاگر در رشت برگزار میشود.




نظرات کاربران