در حال بارگذاری ...
با معرفی آثار پذیرفته شده نهایی؛

«لیلا» و «نقشه گنج» به جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» راه یافتند

مسئول دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری از اعلام اسامی آثار پذیرفته شده نهایی جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» و پایان بخش رقابتی این رویداد خبر داد.

به گزارش تئاتر گیلان، این جشنواره با هدف گشایش درب‌های نمایشنامه‌نویسی به روی نویسندگان سراسر کشور در قالب بچه‌های مسجد ایجاد شد که بخش رقابتی آن با حضور امیر مشهدی‌عباس، سید حسین فدایی‌حسین و سید مصطفی موتورچی به عنوان هیئت داوری پایان یافت و نتایج نهایی آن اعلام شد.

از میان 233 طرح ارسالی برای دبیرخانه جشنواره در نهایت 38 نمایشنامه تولید و تاییدیه نهایی را گرفتند. این در حالی است که از میان این 38 نمایشنامه هم 5 نمایشنامه به اصلاحیه‌های مورد نظر هیئت داوری نیاز دارند.

در بین آثار اعلام شده، «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و «نقشه گنج» به نویسندگی هومن میرمعنوی از گیلان به چشم می‌خورد.

 

فراخوان جشنواره گلدسته‌ها با تعیین موضوعاتی مشخص در قالب تک جنسیتی و در مدت زمان ۲۵ الی ۳۵ دقیقه منتشر شد. بر اساس این فراخوان مقرر شد تا ابتدا نویسندگان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد طرح‌های نمایشنامه‌های خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا از سوی گروه انتخاب و بازخوانی ما مورد ارزیابی قرار گیرند.

از میان ۲۳۳ طرح ارسالی به جشنواره، ۶۵ طرح انتخاب شدند و قرار شد تا طی فرایندی ۴۵ روزه از سوی صاحبان طرح به نمایشنامه تبدیل شوند.




نظرات کاربران