در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان

از ویژگی های هنر تئاتر بهره‌وری از ارتباط گروهی است

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان فرا رسیدن 27 مارس روز جهانی تئاتر را تبریک گفت و افزود: انستیتوی جهانی تئاتر یک موسسه غیر دولتی فعال در زمینه تئاتر است . این انستیتو(ITI) به صورت مشورتی اداره شده و هدف آن اشاعه و توسعه  تئاتر به عنوان  یک زبان جهانی  برای انتقال مفاهیم  مشترک انسانی و ترویج صلح بین المللی است .در سال 1962 این انستیتو 27 مارس را روز جهانی تئاتر نامگذاری کرد، در همین راستا روز 7 فروردین در ایران روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شد .

 نادری افزود:یکی از ویژگی های هنر تئاتر بهروری از ارتباط گروهی است . تئاتر هنر جمع است . مجموعه ای از افراد هنرمند و علاقمند در کنار یکدیگر تئاتر را شکل می دهند . کار تیمی ریسک پذیری ، جسارت ، انگیزه و خلاقیت را افزایش می دهد . هنرمندان بخصوص اهالی تئاتر نسبت به فرهنگ و هنر احساس وفاداری می کنند، این احساس تعلق باعث میشود هنرمند تئاتر سدهای ذهنی پیرامون خود را بشکند . کار گروهی هنرمند تئاتر را  انعطاف پذیر میکند  . چه بسیار شنیده میشود که به هنرمندان تئاتر بیش از سایرین  توجه می شود . مقصر دانستن دیگران آسان است . معمولا ناشی از ضعف آدمی ست  که دنبال مقصر می گردد  . اگر هنرمندانی موفق اند و در عرصه های فرهنگی و هنری جایگاه ویژه دارند  دلیل آن عادت به کار گروهی  ، مهارت کار با یکدیگر ، در کنار هم بودن،بالا بردن دانش ، پشتکار و آفرینش هنری است . آنها  تربیت می شوند تا کارهای بزرگ انجام دهند .

این مسئول که خود نیز از هنرمندان با سابقه  عرصه تئاتر در حوزه بازیگری ، کارگردانی و نویسندگی  است اضافه کرد: یک تئاتری منتظر ایجاد شرایط برای انجام کار نیست یک تئاتری خودش شرایط را برای هنرنمایی آماده می کند . روز جهانی تئاتر بهانه ای شد تا در این روزهای کورنایی که تئاتر در صحنه تعطیل اما در فکر و اندیشه جریان دارد را به همه آنان که هنر تئاتر را انتخاب کرده اند تبریک بگویم .




نظرات کاربران