در حال بارگذاری ...

«راشومون» در تالار مرکزی رشت

راشومون، ماجرای حمله راهزنی به یک تاجر و همسرش را از زاویه دید چهار نفر بیان می‌کند . روایتهایی ضد و نقیض که ذهن مخاطب را در یافتن حقیقت واقعه به چالش می‌کشد.

به گزارش تئاتر گیلان و به نقل از ایرنا، راشومون اثر به یاد ماندنی آکیرا کوروساوا، فیلمساز فقید ژاپنی به کارگردانی احسان عبدالملکی در رشت به روی صحنه نمایش می‌رود.

 در این نمایش به تهیه‌کنندگی حامد حصاری ، محمد رسائلی ، نسیم صحرائی ، سمیرا دروگر و محمد حمیدی نیا بعنوان بازیگر نقش آفرینی می‌کنند. دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تولید موسیقی توسط پیام یکتا با مشاوره فنی موسیقایی مسعود یکتا از خوانندگان سرشناس کشور، طراحی لباس‌های اثر بر اساس مبادی هندسه اوریگامی توسط راحیل علیزاده و سمیه علیزاده، مازیار شفیعی (عکاس)، وحید میری و نسیم صحرائی (گریم) و عوامل اجرایی حدیث رضایی ، رها برنجکار ، سعید علیزاده ، الینا نگینی و نسترن صحرائی .

 عبدالملکی در مصاحبه با ایرنا در مورد این کار اظهار داشت: نمایشنامه‌ی راشومون با کمی جرح و تعدیل در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در شهر رشت تنظیم و نگارش شد و تمرین های نمایشی آن از انتهای خردادماه همان سال با جدیت و پیوستگی در تماشاخانه استاد اکبر رادی در شهر رشت شروع شد. طراحی صحنه نمایش بر مبنای ادبیات نگارشی رینوسوکه آکه کوتاوا و مبادی اوریگامی انجام گرفته و طراحی لباس ها، گریم بازیگران و تم جذاب موسیقایی آن بر مبنای ملودی ژاپنی و با اجرای سازهای اصیل ایرانی به شیوه ای بین فرهنگی شکل گرفته است.

کارگردان راشومون ابراز امیدواری کرد: در راستای روابط فرهنگی منسجم بین دو کشور ایران و ژاپن بتوانیم در مجموعه فرهنگی سفارت ژاپن در تهران مجددا شاهد روی صحنه رفتن این اثر ماندگار باشیم و دعوت از اساتید برجسته هنر و ادبیات دو ملت و بازتاب خبری مناسب موجبات انجام رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک بیشتری رقم بخورد .

این نمایش از تاریخ ۲5 تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ در تالار مرکزی شهر رشت و سالن حزین از ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه خواهد رفت و پذیرای مشتاقان هنر خواهد بود .

علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند بلیت را از طریق سایت هفت ساز به نشانی  www.haftsaz.com خریداری کنند.




نظرات کاربران