در حال بارگذاری ...
به همت معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

غافلگیری هنرمند پیشکسوت گیلانی در سالروز تولد ۶۳ سالگی

جمعی از کارکنان معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، روز گذشته با حضور سرزده نزد سید مجتبی (امیر) ثابت، بازیگر و کارگردان پیشکسوت گیلانی در سالروز تولد ۶۳ سالگی‌اش، وی را غافلگیر کردند.

به گزارش تئاتر گیلان، سید مجتبی (امیر) ثابت متولد ۹ دی ۱۳۳۵، کارمند رسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و کارگردان صدا و سیما، دارای سابقه بازی در بیش از ۲۰ نمایش صحنه‌ای از جمله «اشباح»، «خودکشی»، «افعی طلایی»، «خاموشی دریا»، «سربداران»، «دزد و شاه»، «تناک»، «قصه موشی که آدم شد» است.

امیر ثابت با ابراز خرسندی گفت: این یکی از زیباترین روزهای زندگی من است و این لحظه را فراموش نمی‌کنم و خوشحالم که هنوز فراموش نشده‌ام!

بازیگر و کارگردان پیشکسوت گیلان با ذکر خاطرات هنری خود گفت: من عاشق بازیگری هستم و تئاتر، جزو جدا نشدنی از زندگی من است. من سال‌ها بدلایل مختلف از صحنه‌ی تئاتر دور هستم، اما بسیار دوست دارم تا بار دیگر خاک صحنه را ببوسم.

وی با تمجید از این حرکت معاون هنری، ابراز امیدواری کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، روزهای درخشان‌تری را برای هنرمندان ترسیم کند.

امیر مصباح نیز در این دیدار ضمن تبریک تولد این هنرمند پیشکسوت، اظهار کرد: این وظیفه ما و هنرجویان است که پیشکسوتان خود را بشناسیم و قدرشان را بدانیم و مقام‌شان را ارج نهیم.

وی، کارگردانی بیش از ۱۵ نمایش صحنه‌ای از جمله «اویس»، «سربداران»، «افعی طلایی»، بازی در چهار تله‌تئاتر از جمله «امولوس گنگ» (نخستین تله‌تئاتر ضبط شده در گیلان - اوایل دهه ۵۰) و کارگردانی هنری دو تله‌تئاتر را در کارنامه دارد.

ثابت در فیلم‌های کوتاه و سریال‌های تلویزیونی مختلف از جمله «کوچک جنگلی»، «دایره خاکستری»، «هدیه‌ای در تنهایی» و سریال‌های کودک، عروسکی و زنده عروسکی از جمله «مزرعه سبز» (اولین سریال عروسکی در تلویزیون ایران)، «کاکلی» (کارگردان)، «بهارک و رویا» (کارگردان) نقش‌آفرینی کرده است.

کارگردانی مستند و مستندهای داستانی «هنرهای سنتی در روزگار نو»، «میراث جاودان» و «زیبایی‌های گیلان من» و سریال‌های تلویزیونی «رامین و ریحانه»، «سحر»، «خانه پدری»، «عطر گل چای»، «مهمانسرای امید»، «آوایی از دور دست»، «نیمه پنهان ماه» و ... نیز در رزومه این هنرمند پیشکسوت گیلانی به چشم می‌خورد.

آخرین کار ثابت، بازی کوتاه در مجموعه نمایش خانگی در دست تولید «قورباغه» به‌کارگردانی هومن سیدی است.




نظرات کاربران