در حال بارگذاری ...
با راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک؛

پروانه آموزشگاه‌های آزاد هنری دائمی خواهد شد

به گزارش تئاتر گیلان از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اکبر صمدی‌نیا با اشاره به فعالیت ۱۹ آموزشگاه آزاد هنری در استان گیلان، اظهار کرد: از این تعداد ۹ آموزشگاه در شهر رشت مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

 وی به دستورالعمل جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت آموزشگاه آزاد هنری اشاره کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر شده تا تمام مجوزها از طریق سامانه و برخط انجام شود.

 کارشناس مسئول هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از این به‌بعد افرادی که متقاضی راه‌اندازی آموزشگاه آزاد هنری هستند باید به سامانه sso.samandehi.ir مراجعه و تقاضای خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنند، گفت: تمام فعالیت‌ها اعم از تقاضای مجوز، بارگذاری مدارک، کارشناس و صدور مجوز برای آموزشگاه‌های آزاد هنری از طریق این سامانه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در استانها مدیرکل، رئیس اداره ادبی و هنری، کارشناس آشنا با مسائل دینی و دو کارشناس هنری با موضوع مرتبط در این شورا عضو هستند، تصریح کرد: کارشناسی و ارزیابی‌ها نیز به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

صمدی‌نیا با اشاره به اینکه آموزشگاه‌هایی که از قبل مجوز دریافت کرده‌اند در صورت داشتن مهلت می‌توانند تا پایان سال با ورود به این سامانه اطلاعات خود را بروز رسانی کنند، ادامه داد: در صورت پایان مهلت، اعتبار پروانه این آموزشگاه‌ها تا پایان سال تمدید شده و این تمدید اعتبار به منظور راه‌اندازی سامانه، رسیدن به نتیجه نهایی و آماده شدن سامانه برای بارگذاری مدارک افراد خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه صدور پروانه آموزشگاه‌های آزاد هنری بعد از یک دوره اولیه و موقت به صورت دائمی صادر خواهد شد، افزود: بعد از دائمی شدن پروانه‌ها نظارت‌ها بیشتری بر فعالیت آموزشگاه‌ها انجام خواهد شد.

صمدی‌نیا با اشاره به ۳۸ بند نظارتی بر فعالیت آموزشگاه‌ها، تأکید کرد: در صورت بروز تخلف در این زمینه تنبیه‌ها و جریمه‌های برای آموزشگاه متخلف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این موارد از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها شفاف‌سازی شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد، گفت: تذکر شفاهی و کتبی، توبیخ شفاهی و کتبی، تعطیلی موقت آموزشگاه‌ها از سه ماه تا یک سال، لغو دائمی مجوز و عدم اجازه فعالیت بخشی از تنبیه‌ها و جریمه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه است.

صمدی‌نیا با اشاره به صدور کارت صلاحیت تدریس برای مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری، تصریح کرد: یکی از مواردی که بعد از اجرای این دستورالعمل به صورت جدی پیگیری خواهد شد صدور کارت صلاحیت تدریس برای مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری است.

وی ادامه داد: تاکنون با مواردی مواجه بودیم که برخی افراد بدون داشتن صلاحیت و تخصص در آموزشگاه‌ها اقدام به تدریس می‌کنند از این تاریخ به بعد کارت صلاحیت تدریس در آموزشگاه‌ها به صورت ویژه جدی پیگیری خواهد شد.

صمدی‌نیا افزود: کسانی که علاقه‌مند به این حوزه هستند باید در سامانه aes.farhang.gov.ir ثبت‌نام کرده و برای این ثبت‌نام نیازمند معرفی‌نامه از آموزشگاه مورد نظر برای بارگذاری در سامانه دارد و بعد از ثبت‌نام این افراد در آزمونی برای تأیید صلاحیت تدریس خود شرکت خواهند کرد.

وی همچنین به فعالیت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و دارای تخصص در آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز اشاره کرد و ادامه داد: صلاحیت این افراد از سوی شورای مرکزی استان بررسی و سپس به مدیرکل توسعه و آموزش فعالیت‌های هنری در تهران ارجاع داده خواهد شد تا کارت صلاحیت تدریس برای این افراد صادر شود.

صمدی‌نیا تأکید کرد: بعد از صدور کارت صلاحیت هیچ فردی بدون داشتن این کارت اجازه تدریس در آموزشگاه‌های آزاد هنری را نخواهد داشت.




نظرات کاربران