در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

تئاتر با مخاطبان خود زنده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تئاتر با مخاطبان خود زنده است، تأکید کرد: تماشاگران به عنوان نفس تئاتر باید از هنرمندان این حوزه حمایت کنند.

به گزارش تئاتر گیلان، اختتامیه سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان شامگاه یکشنبه (۱۲ آبان) با معرفی گروه‌های برگزیده در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت با حضور مسئولان، داوران، هنرمندان و گروه‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه کار اهالی فرهنگ و هنر را به خود آنها سپرده‌ایم، اظهار کرد: ۲۵ اثر به این دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی آثار توسط سه داور، هفت اثر پذیرفته شد.

 

فیروز فاضلی به سه داور مرحله نهایی این جشنواره نیز اشاره و با بیان اینکه این عزیزان نیز از هنرمندان برجسته کشوری هستند که نظرات خود را بعد از دیدن نمایش‌ها اعلام کرده‌اند، افزود: جلسه نقد و بررسی نیز بعد از پایان اجراها برگزار شد که امیدواریم چراغ راهی برای آینده جوانان هنرمند استان گیلان باشد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره توسط انجمن نمایش استان گیلان برگزار شد، گفت: با توجه به گزارشات رسیده از عوامل اجرایی، این جشنواره نسبت به جشنواره‌های گذشته از نظر کیفی رشد داشته است.

 

فاضلی در ادامه ضمن تشکر از هنرمندان حاضر در این جشنواره برای اجرای نمایش‌های خوب، تصریح کرد: تئاتر و لزوماً هر هنری با مخاطب خود نیرو گرفته و زنده می‌ماند لذا از همه تماشاگرانی که در این روزها سالن‌های نمایش‌ را پر کردند درخواست می‌کنم در طول سال این هنرمندان را حمایت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با نفس‌های مخاطب هنرمند جان می‌گیرد، افزود: هر پدیده‌ای که حتی برای ساعتی در مخاطب خود تحول ایجاد کند قابل احترام است که سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان این تحول را در حوزه هنر ایجاد کرده است.

 

لزوم وجود وفاق و همدلی در میان اهالی تئاتر

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان نیز ضمن تشکر از تماشاگران که در این سه روز لحظه‌های ماندگاری برای هنرمندان تئاتر رقم زدند، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر گیلان از اسفند سال گذشته اجراهای بسیار خوبی داشتند البته جای برخی از آنها در این جشنواره خالی بود.

محمدعلی صادق حسنی با تأکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه پیشکسوتان هنر تئاتر، افزود: استان گیلان در حوزه تئاتر ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از این تجربیات برای رونق دوباره و پیشرفت تئاتر گیلان استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: امروز وجود همدلی و وفاق در میان هنرمندان تئاتر گیلان برای بازگشت به روزهای لازم و ضروری است.




نظرات کاربران