در حال بارگذاری ...

«امروز سیزده ژوئیه»، آغازگر فعالیت‌های تالار مرکزی رشت

با اثری از یوسف فخرایی و کارگردانی بهرام نوروزی، فعالیت‌های تالار مرکزی رشت آغاز شد.

به گزارش تئاتر گیلان، نمایش «امروز ۱۳ ژوئیه» که در مورد رخدادهای تحولات انقلاب کبیر فرانسه است، به نویسندگی یوسف فخرایی و کارگردانی بهرام نوروزی از ۲۳ مهر تا ۳ آبان در تالار مرکزی شهر رشت به روی صحنه می‌رود.

ژان پل مارا کنار دانتون و روبسپیر یکی از سه رهبر بزرگ انقلاب کبیر فرانه است که انقلاب را به ثمر نشانده و جمهوری را برقرار ساخته‌اند. پروس، اتریش، انگلیس و اسپانیا با لشکری انبوه فرانسه را محاصره کرده‌اند و نامه‌ای از طرف ویلهلم فردیناند با تایید ویلیام پیت(نخست وزیر وقت انگلیس) به مارا نوشته‌اند که اگر او خاک فرانسه را ترک نکند و این شورش، کشتار و وحشت همین‌جا پایان نپذیرد، آنها وارد خاک فرانسه شده، او را خواهند کشت، جمهوری را از بین خواهند برد و نظام پادشاهی را دوباره حاکم خواهند کرد.

امیر حامد، فریبرز زیده سرایی، شیرین سامی، کیوان خسرومرادی، حدیث نیکرو، اصغر کهن قنبریان، سیامک حسین پور، پویا ییلاقی، محمدعلی حقانی فر و مرتضی زینل از جمله بازیگران این نمایش هستند.

فرشاد منظوفی‌نیا مشاور کارگردان و سوفیا نادری و فرشید شعبان‌زاده به‌عنوان دستیار کارگردان، نوروزی را در این اثر یاری می‌کنند.

 

«امروز سیزده ژوئیه» ساعت 18:30 روزهای ۲۳ مهر تا ۳ آبان در تالار مرکزی شهر رشت، جنب پارک ملت به روی صحنه می‌رود. علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از سایت ایران کنسرت بلیط خود را تهیه نمایند.




نظرات کاربران