در حال بارگذاری ...

بداهه سازان میزبان «خون عروسک» شد

پلاتوی موسسه تازه تاسیس بداهه سازان آئین کهن، میزبان نمایش «خون عروسک» شد.

به گزارش تئاتر گیلان، یاسر میرحمیدی طراح و کارگردان این نمایش، «خون عروسک» یک کار بی کلام است و بر اساس موسیقی و رنگ جلو می‌رود و در قالب هنر مفهومی می‌گنجد و به عنوان یک کانسپت محسوب می‌شود. در مورد محتوا  نیز این اثر به کودکان جنگ می‌پردازد، کودکانی که قربانی جنگ شدند و می‌شوند.

کارگردان نمایش «خون عروسک»، پیش از این درباره این نمایش به تئاتر گیلان گفت: ایده این کار بر اساس دغدغه های شخصی خودم در حوزه هنرهای تجسمی بود. میخواستم کاری کنم که بر اساس رنگ، حرفهای خودم را بزنم و دیدم رنگ، بهترین قالب برای رسیدن به زبان بصری است که تمام دنیا در قالب آن  می‌توانند گفتگو داشته باشند و یک  زبان مشترک برای مردم دنیا است.

میرحمیدی با اشاره به سوابق اجرای این نمایش نیز بیان داشت: این نمایش اولین بار  در گرجستان اجرا شد. ورژن دیگری از این اجرا نیز با عنوان  «کات=بلاک» نیز در رشت اجرا شد و در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، موفق به دریافت جوایز اول بازیگری، طراحی صحنه و نیز کاندیدای کارگردانی در بخش بین‌الملل شد.

«خون عروسک» از 7 عصر روزهای 16 لغایت 25 مهر ماه در پلاتوی موسسه یاد شده، واقع در رشت، خیابان آزادگان، ساختمان پاد اجرا می‌شود.




نظرات کاربران