در حال بارگذاری ...
برای ارزیابی در مرحله بازبینی

فهرست آثار صحنه‌ای و خیابانی دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز اعلام شد

به گزارش تئاتر گیلان، طبق اعلام دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز و از میان 21 اثر اعلام شده توسط هیئت انتخاب متون بخش صحنه‌ای(ایران) این جشنواره، متشکل از عطاالله کوپال، محمدحسین ناصربخت و مهرداد بهراد، گروه تئاتر جهش با 2 نمایش برای ارزیابی در مرحله‌ی بازبینی پذیرفته شد.

 

بخش صحنه‌ای(یران)

بر اساس آرای اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره، «آکواریوم کانگرو» به نویسندگی مجید کاظم زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی و «پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال»، به نویسندگی و کارگردانی مجید کاظم زاده مژدهی از شهرستان رشت در این بخش از جشنواره پذیرفته شدند.

 

طبق اعلام دبیرخانه، تمامی گروه‌های راه یافته به مرحله بازبینی می‌بایست از تاریخ 25 آبان ماه 1398 آماده شرکت در مرحله بازبینی باشند. بازبینی آثار راه یافته به مرحله بعد به صورت حضوری خواهد بود.

 

طبق اعلام دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز، هیئت داوران انتخاب متون (طرح و ایده) نمایش‌های خیایانی و محیطی متشکل از محمودرضا رحیمی، سامان خلیلیان و آرش سهرابی، از میان ۳۱ اثر اعلام شده برای ارزیابی در مرحله بازبینی، 8 اثر را از گیلان پذیرفت.

 

بخش خیابانی و محیطی(طرح و ایده)

«سمفونی بی آبی»، به نویسندگی و کارگردانی سامان خیراندیش از شهر لاهیجان

«زرجوب»، به نویسندگی و کارگردانی هومن میرمعنوی از شهر رشت

«ایران ۲۰۲۵»، به نویسندگی هومن میرمعنوی و کارگردانی ریحانه حسین زاده از شهر رشت

«هست ولی کم هست»، به نویسندگی امیر امینی و محمود ناظری و کارگردانی امیر امینی از شهر لاهیجان

«آبدزدک»، به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از شهر آستانه اشرفیه

«گل آب»، به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از شهر آستانه اشرفیه

«ALS»، به نویسندگی نگار نادری و کارگردانی آرزو علی پور از شهر لاهیجان

«یه خال سر بنیشیم»، به نویسندگی و کارگردانی محسن پورنظری از شهر رودسر

 

طبق اعلام دبیرخانه، تمامی گروه‌های راه یافته به مرحله بازبینی می‌بایست تا پایان روز بیستم آبان ماه سال جاری آثار خود را در قالب پنج نسخه لوح فشرده تصویری به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در استان خوزستان، اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، کدپستی ۴۸۳، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طبقه سوم، دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز ارسال کنند.

 

براساس برنامه‌ریزی ستاد اجرایی این دوره از جشنواره، تاریخ اعلام شده تمدید نخواهد شد و تنها آثاری به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا می‌کنند که ضمن رعایت تمامی مفاد فراخوان، مجوز کتبی نویسنده یا صاحب امتیاز نمایشنامه خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

 

دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز در پنج بخش تئاتر صحنه‌ای ایران، تئاتر صحنه ای بین الملل، تئاتر خیابانی و محیطی، تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی و بخش مسابقه طرح و ایده نمایشنامه به دبیری محمد جوروند از 28 آذر تا 4 دیماه 98 در کلانشهر اهواز برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران