در حال بارگذاری ...

«موبی دیک» به صحنه رفت

مهیار وقاری نمایش «موبی دیک» را که برداشت آزادی است از رمانی به همین نام از هرمان ملویل، با دراماتورژی مهرداد محب‌علیزاده به صحنه برد.

به گزارش تئاتر گیلان، این نمایش که تولید آموزشگاه آزاد سینمایی سیمرغ رشت است، در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فارابی شهرستان صومعه سرا اجرا می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: اشمیل که از زندگی روزمره خسته شده تصمیم می گیرد چالشی جدید را تجربه کند، دل به دریا می زند و همراه کشتی پکوئود به شکار نهنگ می‌رود. در این شکار شیفته‌ی دختر سرخپوست نیزه اندازی به نام کویکوئیک می‌شود. ایهب ناخدای کشتی پکوئود که در سفر قبلی، موبی دیک (نهنگی که تمام اقیانوس از آن واهمه دارند) پایش را قطع کرده، کشتی و خدمه را برای انتقام از نهنگ سفید آماده می‌کند ... این روایت را از زبان اشمیل وقتی پیر است خواهیم شنید.

وحید کبود مهری، ساناز فدایی، احمد رضا جعفری، بیتا آقایی، فرشته قربانی، مروارید بلندرفتار، ابوالفضل رضایی، شعله قربان‌پور، امیر حسین میرزایی، مارال باقرزاده، محمد اکبری، سحر وارش، زهرا غریب‌آبادی، مهیار وقاری و مهرداد محب‌علیزاده، بازیگران نمایش «موبی دیک» را تشکیل می‌دهند.

هیوا حسینی(دستیار کارگردان)، محمد اکبری(مدیر صحنه)، سوگند رشیدی(منشی صحنه)، سارا باقری و فرشته کشتکار(طراح گریم)، الهه غلامرضاپور(طراح لباس) و رومینا محرر صفایی(طراح حرکات فرم) دیگر عوامل این نمایش هستند.

 

«موبی دیک» از تاریخ 6 لغایت 8 مرداد در سالن فارابی صومعه سرا اجرا می‌شود. تیم تولید نمایش، پس از اجرا در صومعه سرا، از تاریخ 19 لغایت 23 مرداد، «موبی دیک» را در رشت اجرا خواهند کرد.

 

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند از طریق مراجعه به سایت هفت ساز یا گیشه سالن اجرا نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایند.




نظرات کاربران