در حال بارگذاری ...

«فرهاد پاک‌سرشت» نویسنده و کارگردان شهیر گیلان درگذشت

«فرهاد پاک‌سرشت» شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی پس از طی یک دوره بیماری صعب‌العلاج، شامگاه یکشنبه (٢٦ خرداد) در بیمارستان آریای رشت بدرود حیات گفت

به گزارش تئاتر گیلان، مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند گیلانی، روز گذشته از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

 

فرهاد پاک‌سرشت نویسنده، شاعر، طراح، نقاش و کارگردان گیلانی، زاده اول فرودین ١٣٣٦ در شهرستان فومن بود؛ نمایشنامه‌های «بار دیگر باران»، «یک پنجره برای دیدن»، «شب بلند مختار»، «چهارشنبه خاتون»، «مرغابی در شب ساچمه»، «اویستی» و «یک جای پرت» از جمله آثار اوست. وی نویسنده فیلمنامه و کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌های داستانی «فرشته‌ها نمی‌میرند»، «آن سنگ گران»، «مسلخ»، «فردا روشن است»، «تنگامه»، «خانه اجدادی»، «ایست»، «گلاب» و… است. کارگردانی بیش از ده‌ها نمایشنامه و اجرا در استان و خارج از استان، همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی هنری در کشور، حضور در جشنواره‌های متعدد استانی و منطقه‌ای فجر، جشنواره منطقه‌ای تیرنگ ۸۳، جشنواره سراسری بانوان ۸۵ و متن برتر جشنواره‌های استانی فجر و تیرنگ نیز در کارنامه پاک‌سرشت به چشم می‌آید.

 

یادآور می‌شود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فراخوان دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان را چندی پیش با تأکید بر بزرگداشت استاد فرهاد پاک‌سرشت منتشر کرده بود.

 




نظرات کاربران