در حال بارگذاری ...
با اجرای اثری از لورکا

«خانه برناردا آلبا» از گیلان به ترکیه می‌رود

«خانه برناردا آلبا» اقتباسی از اثر فدریکو گارسیا لورکا به کارگردانی فرشاد یاری در جشنواره یوورسینکا ترکیه به صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر گیلان، نمایش «خانه برناردا آلبا»، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که مادر پس از مرگ همسر، طبق سنت‌های منطقه پنج دختر خود را به هشت سال سوگواری برای پدرشان و دوری از ازدواج و مهرورزی مجبور می‌کند.

 

یاری در مورد وفاداری به متن گفت: ما نمایشنامه صد صفحه‌ای لورکا را با دراماتورژی به نمایشنامه‌ای پنجاه صفحه‌ای تبدیل کردیم و زاویه دید دیگری برای قصه انتخاب کردیم. تاکید ما روی مادر و دختر کوچک،که انقلابی ایجاد می‌کنند، نیست. در واقع می‌خواستیم دختری را نشان دهیم که به دلایلی به سمت مرگ کشیده می‌شود و می‌خواستیم جامعه را از زاویه دیگری ببینیم.

 

شیرین سامی، مرجان متقی، ملیکا جعفری‌زاده، مریم شعبانی، فاطمه رحمانی، رها هدایتی و مرسده جهانی و سمیرا صفرخواه بازیگران  نمایش «خانه برناردا آلبا» هستند.

 

دیگر عوامل عبارتند از: دستیاران کارگردان: رسول زنده دل و مسعود صداقت ، طراح دکور: فرشاد یاری، طراح نور: مسعود صداقت، طراح لباس: شیرین سامی، ساخت موسیقی: ژویین نجفیان، نوازندگان: برهام شاکری، آرش روحی و ارشد یاری.

 

«خانه برناردا آلبا» روز 24 اردیبهشت سال‌جاری در جشنواره‌ی یوورسینکا در ترکیه اجرا می‌شود. جشنواره یوورسینکا از تاریخ 20 تا 29 اردیبهشت در شهر وان ترکیه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران