در حال بارگذاری ...
با آثاری از بکت و پینتر؛

خسرومرادی «آخرین نوار کراپ» و «گفتگوی آخر» را اجرا کرد

به گزارش تئاتر گیلان، کیوان خسرو مرادی نویسنده، کارگردان و بازیگر گیلان با آثاری از ساموئل بکت و هرولد پینتر به صحنه آمد.

نمایشنامه «آخرین نوار کراپ» که از 29 مهر تا 4 آبان اجرا خواهد شد، به صورت یک تک‌گویی است.

این نمایشنامه داستان شخصی را به تصویر می‌کشد که خاطراتش را از طریق گوش دادن نوارهایی که خودش ضبط کرده مرور می‌کند. او معتاد به خوردن موز است که گاهی روی پوست موزها زمین می‌خورد.از موارد ضبط کرده خود گاه می‌خندد وگاه مواردی را  به یاد می‌آورد.

«گفتگوی آخر» نیز که از 24 تا 26 مهر در تماشاخانه رادی اجرا شد، بر اساس نمایشنامه‌ی این نمایشنامه‌ی پیک آخر هرولد پینتر نوشته شده است. پیک آخر، اعتراضی به سیاست های قدرت های حاکم در اجرای خشونت و سرکوب افراد می‌باشد و نشان می‌دهد که چگونه فردی که با قدرت در ارتباط است و برای خطایی که توسط سیستم آنها پذیرفته نیست، شخص و خانواده متهم را شکنجه و اعدام می‌کند.

کیوان خسرو مرادی کارگردان، بازیگر و نویسنده از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را در عرصه هنر آغاز نمود و در طی سال‌ها فعالیت، موفق به کسب بیش از پنجاه جایزه از جشنواره استانی و کشوری شد. عمده کارهای او با استفاده از نمایش نامه‌های کلاسیک و بازنویسی شده به فارسی است که از این میان می‌توان به  وقتی گرگ زوزه می‌کشد، مرد گل به دهان، ارباب خون، گیله اوخان، خاکستر به خاکستر و این اخیر «در میان شله» اشاره کرد.




نظرات کاربران