در حال بارگذاری ...
معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

لاهیجان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: شهرستان لاهیجان ظرفیت اجرای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در سطح ببن المللی را دارد.

به گزارش تئاتر گیلان، سید امیر مصباح اظهار داشت: اگر روند برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان به همین منوال ادامه پیداکند در سال های آینده این شهرستان از لحاظ سخت افزاری، فکر و ایده آمادگی دارد که جشنواره ای بین المللی برگزار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان اتفاقی بود که در سال های پیش در لاهیجان افتاد و این جشنواره آنقدر خوب دیده و اجرا شد که تمام موقعیت های شهرستان و استان پشت این قضیه بودند و هم اکنون به یک مثال در گیلان تبدیل شده است.

 

مصباح با اشاره به علاقمندی سایر شهرستان ها به برگزاری جشنواره افزود: انتخاب جشنواره باید هوشمندانه باشد و کپی برداری صرف از لاهیجان نباشد و اقلیم خودشان را بشناسند و در شهرستان های خود ببینند که چه فعالیتی می تواند با توجه به شرایط عمومی، فرهنگ و فولکشان به یک جشنواره منجر و موفق شود.

 

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: در لاهیجان از سال های قبل تئاتر طرفدار داشته و حوزه محبوبی بوده است به همین دلیل ادامه پیدا کرد ولی در یک شهرستانی ممکن است بخش موسیقی یا مجسمه سازی فعال باشد که باید جشنواره ها متناسب با امکان بالقوه فرهنگی وهنری همان شهرستان برگزار شود.

 

وی گفت: در لاهیجان فعالیت فرهنگی یک رابطه دوسویه است ابتدا این جشنواره افتتاح شد و شهرستان لاهیجان سال های تلاش کرد در ایران این جشنواره را تعرفه کند و نشان دهد تا از آن استقبال شود که پس از ثبت شدن این جشنواره حالا به یک هویت درونی در این شهرستان تبدیل شده است.

 

مصباح یادآورشد: هم اکنون رابطه دو سویه بوجود آمد و این جشنواره است که لاهیجان را به ایران به عنوان یک شهر فرهنگی که افتخار ماست معرفی می کند و این اتفاق به این صورت و درست برگزار می شود.

 

وی متذکر شد: این ظرفیت در لاهیجان وجود دارد و این شهر همه شرایط برگزاری یک جشنواره بین المللی را دارد و هم از نظر مسوولان ، شهردار ، شورای شهر، رییس اداره ارشاد شهرستان لاهیجان که خود هنرمند تئاتر است، فرماندار و همه حوزه ها و گروههای شهرستان لاهیجان پای این کار هستند.

 

مصباح اظهار داشت: در لاهیجان گروه های نمایشی خیلی خوبی فعال هستند و از سویی نیز شهر زیبایی است و می تواند میزبان جشنواره های ملی و بین المللی باشد و بزودی این جشنواره بین المللی و استاندارد خواهد شد.

 

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه جشنواره لاهیجان به سبب آن که مردمی است ماندگار شده است ، گفت: جشنواره باید به سمت مردمی شدن پیش برود و تمام تلاش دولتمردان بر این باشد که پروژه های فرهنگی به میان مردم برود و تا زمانی که پروژه های فرهنگی مردمی نشود نتیجه طلایی نخواهد داد.

 

وی با بیان این که طرح هایی که صرفا دولتی باشند جذابیت لازم را برای مردم ندارند، تصریح کرد: جشنواره لاهیجان به این دلیل موفق شده که درست شناخته شده است.

 

مصباح یادآور شد: وظیفه ما مسوولان فرهنگی و هنری ایجاب می کند، تصمیماتی که باعث نشاط عمومی و شادابی جامعه شود اتخاذ کنیم و باید همه دست به دست هم دهیم تا این جشنواره ها به بهترین شکل برگزار شوند.

 

وی با اشاره به نقش درخشان گیلان در فرهنگ و هنر کشور اظهار داشت: گیلان در حوزه نمایش، تصویر، سینما و بازیگری، هنرهای تجسمی و موسیقی همیشه دارای هنرمندان به نام بسیاری در کشور بوده است.

 

نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حدود ٩٠ اجرا از اقصی نقاط کشور از ٢٩ تا ٣١ مردادماه جاری در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.




نظرات کاربران