در حال بارگذاری ...
با اعلام حضور نمایش «بینایی» و «یک جرعه آب» از گیلان

فهرست نمایش‌های پذیرفته‌شده «عاشورا تا اربعین» اعلام شد

محمود فرهنگ ضمن معرفی اسامی آثار پذیرفته‌شده در همایش «عاشورا تا اربعین» از چگونگی برگزاری این دوره از همایش سخن گفت.

به گزارش تئاتر گیلان محمود فرهنگ مسئول کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی ضمن اعلام اسامی آثار پذیرفته‌شده در این همایش به ایران تئاتر گفت: آثار شرکت‌کننده در این دوره از همایش نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خواهد داشت.

 

فرهنگ درباره آثاری که امسال به اجرا درمی‌آید خاطرنشان کرد: آثار صحنه‌ای همایش به‌جز چند مورد اغلب تولید جدید هستند. آثار امسال در دو بخش است بخش اول آثاری است که سال گذشته تولیدشده و امسال به صحنه می‌رود و بخش دیگر آثاری است که امسال تولیدشده‌اند. باید گفت آثار تهرانی به‌جز دو مورد همه تولید امسال است. نمایشهای صحنه‌ای «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش و «شافع محشر» به کارگردانی مرتضی کهن آثاری هستند که قبلاً تولیدشده و امسال به صحنه می‌رود.

مسئول تئاتر دینی افزود: فهرست اعلام‌شده توسط یک هیئت سه‌نفره از میان آثار متقاضی انتخاب‌شده است. آثار صحنه‌ای از عاشورا تا اربعین بین 10 تا 15 اجرا و آثار میدانی 5 اجرا خواهند داشت.

فرهنگ در ادامه گفت و گو با ایران تئاتر درباره زمان اجرای این آثار نیز گفت: این همایش درواقع هشتمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند که پنج دوره آن با عنوان «صاحب دلان» برگزار شد. در این دوره دو اثر در تهران و یک اثر در اصفهان که سالیان زیادی است در این ایام به صحنه رفته با آغاز محرم به صحنه می‌روند اما عموم اجراها از 20 محرم تا پایان صفر به صحنه خواهند رفت.

این فعال تئاتر دینی در خاتمه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا 10 مهرماه فهرست نهایی آثار پذیرفته‌شده و جدول اجراهای آن مشخص و اعلام خواهد شد.

 

از گیلان نمایش «بینایی» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی (رشت) و «یک جرعه آب» به کارگردانی نگار نادری (لاهیجان) در این همایش حضور دارند.




نظرات کاربران