در حال بارگذاری ...

رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی اقتصاد هنر کمک کنند

به گزارش تئاتر گیلان، فیروز فاضلی، شامگاه پنج‌شنبه (16 شهریور 96) در آیین پایانی بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر گیلان که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار شد، با اشاره به روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، گفت: بی‌سوادی فقط در مقوله خواندن و نوشتن نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که امروزه گرفتار بی‌سوادی مدرن شده‌ایم، تصریح کرد: بی‌سوادی مدرن مبتنی بر «توهم دانایی» است که از بی‌سوادی خطرناک‌تر است.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که اهالی تئاتر باید خرد جمعی را پذیرا باشند، افزود: همه هنرمندان تئاتر باید به تقویت انجمن هنرهای نمایشی کمک کنند تا این انجمن خواسته‌های بزرگ‌تری را مطرح کند.

 

فاضلی با اشاره به افتتاح نخستین سالن خصوصی تئاتر در گیلان، بیان کرد: از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تئاتر استقبال می‌کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به موضوع اقتصاد در هنر تئاتر پرداخت و گفت: تئاتر گیلان باید به سمت اقتصاد هنر برود و «رقابت» زمینه‌ساز اقتصاد هنر است؛ همچنین رسانه‌ها نیز باید کمک کنند تا فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

 

وی در پایان با بیان این‌که در همه جوامع به هنرمندان نیاز دارند، اذعان کرد: چرا که هنر، تکرار زندگی نیست بلکه واگویه دیگری از زندگی است.

 

بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر گیلان به همت انجمن هنرهای نمایشی استان و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از ١٤ لغایت ١٦ شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.




نظرات کاربران