در حال بارگذاری ...

حضور پررنگ هنرمندان گیلانی در جشنواره سراسری سوره

بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با برگزاری سه منطقه استانی در قالب اجراهای صحنه‌ای، بازبینی نمایش‌های صحنه‌ای استان تهران و اجراهای خیابانی این جشنواره و بازبینی‌ آن ها در تهران گرو‌ه‌های شرکت کننده خود را شناخت.

به گزارش تئاتر گیلان از پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره سراسری تئاتر سوره که بیست‌و‌پنجمین دوره خود را سپری می‌کند، سه جشنواره منطقه‌ای در قالب اجراهای صحنه‌ای برگزار کرد که از آن 11 اثر به مرحله پایانی راه یافتند. همچنین در بخش بازبینی نمایش‌های صحنه‌ای استان تهران ۱۱ اثر برای شرکت در این جشنواره معرفی شدند. در بخش خیابانی این جشنواره که بازبینی‌ آن‌ها در تهران انجام شد، 13 اثر نیز برای حضور در جشنواره سراسری معرفی شدند.

 

در بخش نمایش‌های صحنه‌ای تهرانی، پس از بازبینی بیش از 25 اثر از آثار تهرانی حاضر در جشنواره سراسری تئاتر سوره تعداد 9 اثر به صورت قطعی و تعداد 2 اثر هم به صورت مشروط  به بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره راه یافتند که در بین آثار معرفی شده بصورت قطعی، «جنگل» به کارگردانی رضا جوشنی و شهروز آقایی‌پور از هنرمندان گیلانی مقیم تهران در این بخش حضور دارند.

 

در بخش نمایش‌های خیابانی این جشنواره که بازبینی آن بر عهده‌ی سامان خلیلیان، امیر نصیربیگی و محمدعلی صادق حسنی(هنرمند گیلانی) بود، بعد از بازبینی بیش از 40 نمایش خیابانی از تهران و شهرستان‌ها، تعداد 13 اثر را برای حضور در این بخش معرفی کردند که در بین آثار معرفی شده، نام نمایش«هفت پله تا خورشید» به کارگردانی آرزو علیپور از گیلان نیز به چشم می‌خورد.

 

اما در بخش نمایش‌های صحنه‌ای مناطق که با شعار«اخلاق برای همه» در بیست و پنجمین دوره سراسری خود با سه منطقه استانی کار خود را آغاز کرد، 9 گروه نمایشی در هر یک از مناطق با شرکت چند استان از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در جشنواره منطقه یک آن که به میزبانی کرمانشاه و با حضور استان‌های کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و زنجان از 16 تا 18 تیرماه برگزار شد، نمایش «بینایی» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده‌ مژدهی از گیلان به همراه دو اثر برگزیده‌ی دیگر برای حضور در بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی شد.

 

بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره 15 الی 20 مرداد در حوزه هنری تهران به رقابت خواهند پرداخت.




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

مجید مژدهی «دروغ» را به صحنه برد

مجید مژدهی «دروغ» را به صحنه برد

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، مجید کاظم زاده مژدهی، نمایش «دروغ» را به نویسندگی فلوریان زلر به صحنه برد. موضوع اصلی نمایشنامه «دروغ»، قرارگیری در موقعیت بحرانی و تصمیم گیری در آن لحظه بحرانی است و دروغ ...

|

با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان رونمایی شد
با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان رونمایی شد

پوستر دوازدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان که از 19 تا 22 مهر در این شهرِ گیلان برگزار خواهد شد، با حضور مدیران استان و شهرستان و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه، رونمایی شد.

|

نظرات کاربران