در حال بارگذاری ...
با پایان جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره

گیلان با «بینایی» در جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره درخشید

آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره با حضور مسئولین استانی و کشوری و هنرمندان این عرصه هنری در کرمانشاه برگزار و از برگزیدگان آن با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش تئاتر گیلان و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره با حضور اتابک نادری، سروش طاهری و سعید اسدی که داوری آثار را بر عهده داشتند و همچنین عباس سروری رییس حوزه هنری استان کرمانشاه، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد درند مدیر مرکز هنرهای نمایش اداره فرهنگ و ارشاد کرمانشاه، خانواده مرحوم عارف لرستانی، صلاح‌الدین قره‌تپه رییس سازمان بسیج هنرمندان استان و بسیاری از مسئولین و پیشکسوتان تئاتر کرمانشاه برگزار شد.

 

در این مراسم از هنرمندان شایسته تقدیر و برگزیدگان آن معرفی شدند. در بخش تقدیر، جایزه تقدیری بخش نمایشنامه‌نویسی شامل لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به مجید کاظم‌زاده ‌مژدهی برای نمایش «بینایی»،  محمد پورجعفری برای نمایش «معصومیت‌های پنهان» از گیلان و سیدمرتضی هاشم‌پور برای نمایش «تراژدی پارک اتابک» از آذربایجان شرقی اهدا شد.

 

در بخش بازیگری مرد نیز شامل لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی به صورت مشترک به محمد رسائلی برای بازی در نمایش «بینایی» از گیلان و «مهدی خدایی» برای بازی در نمایش « از پشت روزنه‌ها » از قزوین اهدا شد.

 

در پایان نمایش‌های «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی سیروس مصطفی از آذربایجان شرقی و «از پشت روزنه‌ها» به کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین و نمایش «بینایی» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده ‌مژدهی از گیلان برای حضور در بیست‌وپنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره معرفی شدند.

 

گفتنی است، پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره در کرمانشاه به عنوان میزبان منطقه یک جشنواره 16 الی 18 تیرماه برگزار شد.




مطالب مرتبط

مجید مژدهی «دروغ» را به صحنه برد

مجید مژدهی «دروغ» را به صحنه برد

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، مجید کاظم زاده مژدهی، نمایش «دروغ» را به نویسندگی فلوریان زلر به صحنه برد. موضوع اصلی نمایشنامه «دروغ»، قرارگیری در موقعیت بحرانی و تصمیم گیری در آن لحظه بحرانی است و دروغ ...

|

محمد پورجعفری «یک عاشقانه آرام» را به صحنه برد

محمد پورجعفری «یک عاشقانه آرام» را به صحنه برد

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «یک عاشقانه آرام» به نویسندگی و کارگردانی محمد پورجعفری و تهیه‌کنندگی دانیال شفیعی در تماشاخانه نارون رشت  روی صحنه رفت. ارشد امیراسکندری، مریم یکتا فرد، پریسا گوران، ...

|

نظرات کاربران