در حال بارگذاری ...

هفتمین جشنواره «از ایده تا بداهه» در رشت برگزار می‌شود

محمد پورجعفری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان امروز،4مهر، در نشست خبری هفتمین جشنواره تخصصی ایده تا بداهه در رشت گفت: هفتمین جشنواره تخصصی از ایده تا بداهه از فردا، 5 مهر، به مدت چهار روز در رشت برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فعالان تئاتر و استعدادهای جوان برگزار می شود افزود: فعالان تئاتر متشکل از بازیگرانی است که حداقل تجربه هفت اجرای عمومی را داشته و یا حائز رتبه در جشنواره های تئاتر شده اند.

 پورجعفری افزود: فارغ‌التحصیلان دوره‌های بازیگری هم در بخش استعدادهای جوان جشنواره ارزیابی می شوند.

 وی با بیان اینکه داوری این جشنواره به دو صورت اِتود و بداهه است تصریح کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان به بازیگران و کارگردانان است.

 دبیر جشنواره از ایده تا بداهه گیلان ارائه دورنمای درست از عرصه بازیگری استان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و اظهار کرد: 130 نفر پس از اعلام فراخوان جشنواره جهت شرکت ثبت نام کردند که بعد از بازبینی 35 نفر جهت حضور در جشنواره پذیرفته شدند.

 وی با اشاره به معرفی داوران جشنواره اذعان کرد: دکتر قطب‌الدین صادقی، رحمت امینی و فرهاد بشارتی از داوران هفتمین جشنواره تخصصی از ایده تا بداهه هستند.

 پورجعفری با بیان اینکه سطح کیفی کارها نسبت به دوره های قبل افزایش داشته است گفت: این جشنواره از فردا، 5 مهر، ساعت 9 صبح در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در میدان انتظام(رازی) شهرستان رشت برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

محمد پورجعفری «یک عاشقانه آرام» را به صحنه برد

محمد پورجعفری «یک عاشقانه آرام» را به صحنه برد

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «یک عاشقانه آرام» به نویسندگی و کارگردانی محمد پورجعفری و تهیه‌کنندگی دانیال شفیعی در تماشاخانه نارون رشت  روی صحنه رفت. ارشد امیراسکندری، مریم یکتا فرد، پریسا گوران، ...

|

نظرات کاربران