در حال بارگذاری ...

هیات داوران جشنواره استانی تئاتر گیلان معرفی شدند

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از مشخص شدن داوران جشنواره استانی تئاتر گیلان خبر داد.

 

سید وحید فخرموسوی با اعلام این خبر گفت: دکتر محمد رضا خاکی، دکتر مسعود دلخواه و کوروش نریمانی داوران این دوره از جشنواره استانی تئاتر هستند. محمدرضا خاکی دارای مدرک دکترای تخصصی تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه و عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است. خاکی یکی از مهم‌ترین مترجمان حوزه تئاتر و نمایشنامه است و ترجمه‌های او به دلیل دقت و وسواس خاص این مترجم در زمره بهترین کتاب‌های موجود در حوزه تخصصی خود هستند.

 

دکتر مسعود دلخواه تحصیلات تخصصی خود را در دانشگاه کانزاس آمریکا به پایان رساند.

ایشان سمت کارگردان برتر سال را در عرصه تئاتر کشور در زمستان 1386 نصیب خود کرد. همچنین در جشنواره بین المللی تئاتر فجر 1389، موفق به دریافت جایزهی برتر بازیگری مرد شده و اردیبهشت سال بعد، 1390، جایزهی «بازیگر برتر سال» را از انجمن تئاتر ایران دریافت کرد.

مسعود دلخواه در زمینه ی آموزشی و سوابق تدریس در آمریکا و ایران سابقه ی درخشان و طولانی دارد. بیست و پنج سال تجربهی کاری با بازیگران، کارگردانان، طراحان صحنه و نمایشنامه نویسان دانشگاهی در این کارنامهی کاری درخشان، قابل توجه است.

در رزومهی دکتر مسعود دلخواه تألیف، ترجمه و چاپ مقالات متعدد در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی در مجلات و فصلنامه های تخصصی تئاتر ثبت شده است.

 

کوروش نریمانی نیز نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس دانشگاه است. تحصیلات وی کارشناس ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی تاکنون جوایز بسیاری را بخاطر نویسندگی، کارگردانی و بازیگری از آنِ خود کرده است. نریمانی همچنین داوری بسیاری از جشنواره‌های تئاتر را عهده‌دار بوده است.

 

جشنواره استانی تئاتر گیلان از 22 تا 24 شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه این جشنواره صبح روز 25 شهریور برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران