در حال بارگذاری ...

«ازدواج های مرده» به صحنه رفت

علیرضا وحدی نمایشنامه‌ای از آزیا سرنچ تودورووچ را اجرا می‌کند.

به گزارش تئاتر گیلان، کارگردان جوان تئاتر درباره‌ی انگیزه‌ی خود برای انخاب این نمایشنامه گفت: اولین باری که متن را خواندم به نظرم بسیار دور از فرهنگ ما می آمد اما ویژگی ای در متن وجود داشت که آدم را مجذوب خود میکرد. ویژگی ای که میتوانستم از آن به نفع خودم استفاده کنم. من تمام تلاش خود را کردم که لحظه لحظه ی متن را در زندگی خودم جستجو کنم تا بتوانم به مشترکاتی برسم مشترکاتی که فقط برای فرهنگ نویسنده یا برای فرهنگ ما نباشد بلکه هر انسانی بتواند آن را با تمام وجود احساس کند. مرگ و جهان پس از آن ویژگی ای در متن است که میتواند هر انسانی را به فکر فرو برد همچنین کابوس دیدن یا بسیاری از سوال هایی مانند تنهایی ,دوست داشتن , روز مرگی و .... که برای انسان ها در طول زندگی پیش می آید. یکی دیگر از ویژگی هایی که مرا مجذوب خود کرد فضای نمایشنامه بود فضایی پر از ترس و دلهره و اضطراب.  ترس و دلهره ای که اجرا در بلک باکس را طلب میکرد. البته براحتی با کمی تغییر میتوان کار را رو صحنه به اجرا برد.

در خلاصه نمایش آمده است: ازدواج‌های مرده سفری است میان واقعیت و تخیل, دنیای مرده‌ها و زنده‌ها و پیوند آنان. رویا و کابوس, مرگ و زندگی, عشق و وحشت, اسرار و واقیعت در این نمایشنامه در هم آمیخته‌اند و از آن متنی شاعرانه ساخته‌اند.

 عارفه درستکار، مازیار عزیزی، نادیا علی اکبرخواه، پیمان یگانه در این نمایش بازی می‌کنند.

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: مشاور اجرا: علی حلوی، دستیاران کارگردان: صالح اصغری، نسیم شاه چشمه، طراح صحنه: علیرضا وحدی، اجرای دکور: محمد رسائلی، مدیرصحنه: محمد سواری، دستیار صحنه: محسن میرزایی، طراح لباس: الیکا معرفت پور، طراح نور: علیرضا وحدی، طراحی صدا و انتخاب موسیقی: علیرضا وحدی، عکاس: علی حقگو . کیوان رضازاده، طراحی بروشور و پوستر: هدی رسولی.

 




نظرات کاربران